פעילי תנועת חזון תקפו את השר מתן כהנא בהר הזיתים: "רשע, טמא"

השר לשירותי דת הגיע הבוקר לאזכרה לרב קוק בהר הזיתים והותקף על ידי פעילים של תנועת חזון, זאת על רקע מהפכת הכשרות אותה הוא מנסה לקדם. "מברכים את כל מי שבליבו פועם חזון הרב קוק לרבנות ראשית אחת שתאחד את עם ישראל", נמסר מהתנועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/21 11:35 ג באלול התשפא

פעילי תנועת חזון תקפו את השר מתן כהנא בהר הזיתים: "רשע, טמא"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר לשירותי דת וחבר מפלגת ימינה, מתן כהנא, הגיע הבוקר (ד') להשתתף באזכרה השנתית לזכרו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק בהר הזיתים בירושלים. לאחר שיצא מהמתחם הותקף מילולית בידי פעילים של תנועת "חזון", אשר מנהלים קמפיין נגד רפורמת הכשרות אותה הוא מנסה לקדם במשרדו. 

הפעילים קראו לעברו, "איך אתה מעז להגיע לכאן?, אל תטמא את הציון של הרב". חלק מבאי המקום ניסו להדוף אותם ואמרו, "אתם לא מתביישים לעשות פוליטיקה בהילולה?" 

פעילי הארגון הוציאו פלייאר תקיף נגדו, ושם הם מצטטים את צבי יהודה קוק בכנס רבני ישראל משנת 1960 על מעמד הרבנות: "בבחינת 'ייהרג ואל יעבור' לגבי כפיה בניגוד לקיומה של תורה, הוא לא בלבד לגבי גויים שבאים בכפיה נגד קיומה של תורה, אלא הוא הדין גם בכפיה של יהודים, מאיזה צד שהוא, אישי או ציבורי בניגוד לקיומה של תורה הנקבע בדעת חכמי התורה וקובעי הוראתה". 

צילום: תנועת חזון

דובר חזון מסר בשם הרב דרור אריה יו"ר התנועה: "אנו מברכים את כל מי שבליבו פועם חזון הרב קוק לרבנות ראשית אחת שתאחד את עם ישראל". עוד נמסר כי צעקות הפעילים כפי שמופיעות בסרטון היו בתיאום מלא איתם. 

נזכיר כי רק הבוקר דיווחנו על כך שארגון צהר הודיע על תמיכתו ברשמית ברפורמת הכשרות החדשה, "תכנית זו מהווה הזדמנות פז להשבת אמון הציבור ובניית אהדה מחודשת לעולם הכשרות והמסורת היהודית, תוך העצמת כוחה של הרבנות הראשית והבטחת כשרות איכותית. הצלחת המהלך תלויה באמון הציבור. אנו מזמינים אתכם להתעמק בעיקרי הרפורמה ובטוחים שתמצאו אותה ראויה ואף הכרחית".