משרד החינוך מנסה להשאיר את ראש החמ"ד בתפקידו

מנכ"ל משרד החינוך פנה לרב ד"ר אברהם ליפשיץ, שאמור לסיים את כהונתו בעוד יומיים, וביקש ממנו להמשיך בתפקידו חצי שנה נוספת. זאת על רקע הקושי בהשלמת הליך מינוי המחליף כתוצאה מהקדמת הבחירות

חדשות כיפה יהונתן קליין 30/12/18 08:25 כב בטבת התשעט

משרד החינוך מנסה להשאיר את ראש החמ"ד בתפקידו
אברהם ליפשיץ, צילום: ששון תירם

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, פנה לראש החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, בהצעה להמשיך לכהן בתפקידו חצי שנה נוספת, כך נודע הבוקר (ראשון) ל'כיפה'. ההצעה תעלה בישיבת הממשלה הקרובה. 

כזכור, אברהם ליפשיץ אמור לסיים את תפקידו ביום שלישי הקרוב, עם תום השנה האזרחית, לאחר קרוב לתשע שנים, ולאחר שכהונתו הוארכה מספר פעמים.

בחודש שעבר פרסמנו ב'כיפה' כי המועמדת המובילה להחליפו היא מנכ"לית קרן קרב, יונית יעקובוביץ'. בעקבות הפרסום פנו הורים לשר החינוך בנט בקריאה שלא למנות את יעקובוביץ' לתפקיד בשל עמדותיה הליברליות.

יש לציין כי על אף שליפשיץ אמור לסיים את תפקידו בעוד יומיים, משרד החינוך טרם נערך באופן רשמי למינוי ראש מינהל חמ"ד חדש. טרם יצא מכרז לתפקיד, ומועצת החמ"ד, האמונה על איתור המועמדים והמלצה לשר החינוך, טרם התכנסה לדון בנושא, כך שאם ליפשיץ לא ימשיך בכהונתו, מינהל החמ"ד ייוותר תקופה ממושכת ללא מינוי קבוע. משרד החינוך טרם נענה לפניית 'כיפה בנושא'.

ליפשיץ בתגובה אמר: "בשל הקדמת הבחירות פנה אלי המנכל ודיווח שבכוונתו ביום ראשון להגיש הצעה לשולחן הממשלה שנמשיך לעבוד יחד בחצי השנה הקרובה. התשובה תנתן תוך שבוע.  האמת שהפניה באה באחת ובהפתעה. ככול שצריך ונכון לחמד, "הנני". נתפלל, וה' הטוב ישמע תפילתנו ברחמים."