הורים לשר החינוך בנט: "הימנע ממינוי יונית יעקובוביץ לראש החמ"ד"

הורים ברחבי הארץ שיגרו מכתב לשר החינוך בנט ובו הם פורסים את דאגתם מפני המינוי של יונית יעקובוביץ לראש החמ"ד, מכיוון שהיא שיתפה פעולה עם ארגונים רפורמים : "אנו חוששים שהמינוי יוביל להפרת ההבנות הבסיסיות שקיימות כיום בחינוך הדתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/18 11:04 יח בטבת התשעט

הורים לשר החינוך בנט: "הימנע ממינוי יונית יעקובוביץ לראש החמ"ד"
השר בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

הורים לילדים בחינוך הממלכתי דתי, פנו השבוע לשר החינוך נפתלי בנט בבקשה כי יימנע מלמנות את יונית יעקובוביץ למנהלת החינוך הדתי. הפניה מגיעה על רקע הפרסום בכיפה על מועמדותה של הגב' יונית יעקובוביץ' להחליף את ד"ר אברהם ליפשיץ אשר שימש עד היום כראש מנהל החמ"ד.

במכתב ששגרו ההורים לשר החינוך הם העלו את חשש כי מינוי יעקובוביץ לתפקיד יפגע בחינוך הילדים וברוח החמ"ד "אנו הורים לילדים הלומדים במסגרות השונות של החמ"ד, מגני הילדים ועד התיכון, נחשפנו לאחרונה לפרסומים שונים לפיהם הגברת יונית יעקובוביץ’ הולכת להתמנות לראשות החינוך הממלכתי דתי. פרסומים אלו גורמים לנו חשש כבד לפגיעה בעתיד ילדינו הלומדים בחינוך הממלכתי דתי.  בהם עמדתה בעד גיוס בנות לצה"ל ושיתופי פעולה שלה מהעבר עם ארגונים רפורמיים." 

הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש החמ" היוצא

הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש החמ"ד היוצאצילום: uhehpshv ישיבת מרכז הרב--cc-by-sa

בהמשך מכתבם מציינים ההורים את פעולותיה של הגב' יעקובוביץ' , המנוגדות לדבריהם לערכים ולעמדות המסורתיות של רוב מוחלט של ההורים ושל החמ"ד עצמו "יונית הייתה בעברה מנהלת בית ספר שמעודד בנות להתגייס לצבא, מעודד נשים לעלות לתורה, ועוד. כידוע מאז ומתמיד עמדת החמ"ד הייתה חינוך על פי תורה ושולחן ערוך. החמ"ד תמיד עודד את הבנות ללכת רק לשירות לאומי והתנגד לכל מתן לגיטימציה לארגונים הרפורמים."


להורדת הקובץ

בסיום מכתבם ביקשו מהשר לפעול להסרת מועמדותה לתפקיד "אנו חוששים שהמינוי של יונית יוביל להפרת ההבנות הבסיסיות שקיימות כיום בחינוך הדתי ויתעלם מאלפי הורים שרוצים לחנך את ילדיהם לתורה ודרך ארץ. אנו סמוכים ובטוחים שקולנו מייצג את רוב הורי החמ"ד.  ע"כ נבקש את התערבותך המידית והדחופה בנושא ודאגתך למינוי ראש לחמ"ד שמביא לידי ביטוי את המחנה המשותף הרחב בציבור הדתי לאומי." 

יונית יעקובוביץ' תושבת מודיעין, עוסקת שנים בחינוך, ניהלה בעברה את בית הספר לבנות 'פלך' בקרית עקרון ובוגרת מחזור ט' של תוכנית המנהיגות של קרן מנדל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן