הג'וב החדש של הרב דניאל הרשקוביץ

הממשלה אישרה את מינוי של הרב פרופסור דניאל הרשקוביץ לנציב שירות המדינה במקומו של אודי פראוור

חדשות כיפה יהונתן קליין 12/09/18 13:18 ג בתשרי התשעט

הג'וב החדש של הרב דניאל הרשקוביץ
הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, צילום: חן דמרי

נציב חדש. הרב פרופסור דניאל הרשקוביץ, שעמד בראש הבית היהודי וכיהן כשר המדע, ובשנים האחרונות כיהן כנשיא אוניברסיטת בר-אילן, מונה לנציב שירות המדינה החדש, ותפקידו אושר היום (ד') בממשלה.

נציב שירות המדינה הוא אחד התפקידים החשובים במערכת הציבורית. דרך נציבות שירות המדינה עוברים, למעשה, כל המינויים הממשלתיים במדינת ישראל. מכרזים, פיטורים וכו', וכמו כן היא אמונה על חלוקת האגפים, המבנה והסמכויות של כל משרדי הממשלה. המועמדת הקודמת של ראש הממשלה לתפקיד היתה עפרה ברכה, אך וועדת המינויים פסלה אותה, ומועמדתו של הרשקוביץ הגיעה במקומה.

בחודש מרץ האחרון מונה הרשקוביץ על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין ובהמלצת שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח. היום, כאמור, אושר מינויו לנציב שירות המדינה, והוא מחליף את אודי פראוור, שכיהן כממלא מקום הנציב משנת 2017.

התנועה לטוהר המידות הגישה ערעור לוועדה על מועמדותו של הרשקוביץ כיוון שעת כהונתו כשר ניסה לעקוף את הוראות הנציבות, ולמנות לתפקיד מנכ"ל המשרד שעמד בראשו את מקורבו, שר שלום ג'רבי. המינוי בוטל על ידי בג"ץ, ובית המשפט העליון גינה את התנהלותו של הרשקוביץ' לקדם את ג'רבי - תוך פגיעה בכללי המנהל התקין, אך הוועדה אישרה את המינוי למרות המקרה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן