הג'וב החדש של פרופ׳ הרשקוביץ

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר מונה לעמוד בראש הגוף שמשמש כזרוע החשיבה האסטרטגית של הממשלה בנושאי מחקר ופיתוח. "מאחל לו הצלחה רבה בהובלת המועצה קדימה ושמח שהוא נענה לבקשתי", בירך השר אקוניס

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/18 12:18 כ באדר התשעח

הג'וב החדש של פרופ׳ הרשקוביץ
הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, צילום: דוברות משרד המדע

הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ מונה השבוע על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס לכהן כיו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח. פרופ' הרשקוביץ, שסיים באחרונה את כהונתו כנשיא אוניברסיטת בר אילן ואף כיהן בעבר בעצמו כשר המדע והטכנולוגיה, נעתר להצעה והודה לשר אקוניס על בחירתו לתפקיד. 

המועצה הלאומית למו"פ פועלת מתוקף חוק ומשמשת זרוע החשיבה האסטרטגית של הממשלה. תפקיד המועצה הוא לבחון את מערכות המחקר והפיתוח הקיימות בישראל ולמפות את צרכיהן ואת נקודות החוזק והתורפה שלהן. המועצה ממליצה לממשלה על מדיניות לאומית בנושאי מחקר ופיתוח, מפיקה דו"חות ועורכת סקרים על מצב המדע והמחקר בישראל ככלי להשגת היעדים הלאומיים.

בין הנושאים שבהם עוסקת המועצה: מחקר ופיתוח ממשלתי, מחקר ופיתוח במכוני מחקר, מדענים ראשיים, תשתיות מחקר, קשרי אקדמיה-תעשייה, אנרגיה, חלל, סייבר, מדעי החיים וקשרי מחקר ופיתוח בין-לאומיים. במועצה 15 חברים הנבחרים לתפקידם הציבורי על בסיס הרקע האקדמי, המחקרי, הכלכלי והארגוני ובה עשר ועדות משנה.

פרופ' הרשקוביץ (65) הוא יליד חיפה ופרופסור למתמטיקה מהטכניון. עד לאחרונה כיהן כנשיא אוניברסיטת בר-אילן, ולפני כך היה שר המדע והטכנולוגיה, וחבר כנסת בכנסת ה-18. בנוסף להשכלתו האקדמית רכש השכלה תורנית בישיבת "מרכז הרב" בירושלים וקיבל סמיכה לרבנות. את שירותו הצבאי עשה בחיל המודיעין וסיים בדרגת רב סרן. פרופ' הרשקוביץ נשוי לשמעונה, אב לחמישה ילדים וסב ל-11 נכדים.

שר המדע אופיר אקוניס בירך על המינוי, ואמר: "פרופ' דניאל הרשקוביץ מביא לתפקיד שילוב ייחודי של עולם האקדמיה והמחקר עם היכרות מעמיקה מבפנים של עולם הממשל והמדיניות. שילוב זה עושה אותו ראוי ומתאים במיוחד לתפקיד. אני מאחל לו הצלחה רבה בהובלת המועצה קדימה ושמח שהוא נענה לבקשתי".