דניאל הרשקוביץ צפוי להתמנות לנציב שירות המדינה

מינויו של הרשקוביץ אושר למרות הערעור של התנועה לטוהר המידות בגין התנהלות לא תקינה של הרשקוביץ כשכיהן כשר בעבר

חדשות כיפה מירב כהן 02/09/18 21:04 כב באלול התשעח

דניאל הרשקוביץ צפוי להתמנות לנציב שירות המדינה
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרופסור דניאל הרשקוביץ ימונה לנציב שירות המדינה. כך החליטה הוועדה לבחינת המועמדים לתפקיד. המינוי צפוי לזכות בתמיכת הממשלה 

הרשקוביץ (65) שימש כיו"ר מפלגת הבית היהודי, ואף כיהן כחבר כנסת וכשר המדע מטעמה. בשנים האחרונות כיהן כנשיא אוניברסיטת בר אילן. 

התנועה לטוהר המידות הגישה ערעור לוועדה על מועמדותו של הרשקוביץ כיוון שעת כהונתו כשר ניסה לעקוף את הוראות הנציבות, ולמנות לתפקיד מנכ"ל המשרד שעמד בראשו את מקורבו, שר שלום ג'רבי. המינוי בוטל על ידי בג"ץ, ובית המשפט העליון גינה את התנהלותו של הרשקוביץ' לקדם את ג'רבי - תוך פגיעה בכללי המנהל התקין. הוועדה אישרה את המינוי למרות עברו הבעייתי של הרקוביץ והוא צפוי להיות מאושר בעוד כשבועיים. 

בראש הוועדה מכהן השופט בדימוס חנן אפרתי,חברי הוועדה הם הפרופסורים מינה טייכר ודב גולדברגר, 

בנוסף בישיבת הממשלה הקרובה תתמוך הממשלה במינויו של ראובן פינסקי לתפקיד ראש מנהלת השירות הציבורי אזרחי. פינסקי עתיד להחליף את שר שלום ג'רבי, שאותו ניסה כאמור הרשקוביץ בעבר למנות למנכ"ל משרד המדע. משנפסל המינוי פוצה ג'רבי, ומונה לעמוד בראש המנהלת. שר החקלאות אורי אריאל אמון על מנהלת השירות הלאומי והאזרחי מטעם ה'בית היהודי'. באחרונה הודיע השר כי פינסקי נבחר לתפקיד. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן