מתכוננים לליל הסדר פעם ראשונה. המדריך המלא

לא זה מה שחשבנו שיקרה, אבל אם כבר, איך תכלס מתארגנים לארוחת ליל הסדר? מסתבר שזה פשוט - כל הפרטים והמתכונים לליל הסדר

חדשות כיפה חנה פנט 07/04/20 00:08 יג בניסן התשפ

מתכוננים לליל הסדר פעם ראשונה. המדריך המלא
שולחן ליל הסדר בפסח, צילום: shutterstock

לא זה מה שחשבנו שיקרה כששרנו בשנה שעברה, לשנה הבאה בירושלים הבנויה, אז השנה הקורונה  תפסה אותנו ממש לא מוכנים. ליל הסדר הוא ערב חגיגי, עם המשפחה המורחבת על הטוב והרע שבמפגשים האלה והשנה הרבה מוצאים עצמם צריכים להכין ולערוך את הסדר בעצמם, והאמת?לא צריך באמת להתרגש.  
אם ניקח את הארוחה בפרופורציה הנכונה ונזכור שלא מתערבבים, כל משפחה לעצמה, אז מלבד המיוחדים שבתחילת הסעודה, זו יכולה להיות ארוחת שבת רגילה, ואם נחשוב על זה, זו חייבת להיות ארוחה כזאת, כי את מי אנחנו רוצים להאכיל? את בני הבית שלנו.

הכנות לסדר:

קדש – יין או מיץ ענבים

ורחץ

כרפס – אצלנו תפו"א מבושלים, משביע את הרעבים עד שתתחיל הסעודה.

יחץ – 3 מצות על השולחן, את האמצעית חוצים

מגיד -במהלך הקריאה נאכל חרוסת, מרור, החרוסת שלי כמו שלמדתי להכין מאבי ז"ל מכילה תפוחים מגוררים דק ,אגוזים טחונים,יין אדום מתוק ,קינמון ואבקת ג'ינג'ר, וכל זה מוגש עטוף בעלה חסה.

המרור שלנו הוא שורש חזרת, חריף מאוד מגורר דק ומוגש בין שתי חתיכות מצה או חסה, מי שחייב את המרור חריף מאוד יקפיד לאטום את הקערה היטב.

יש להכין ביצים קשות, בדר"כ אני מזמינה בחנות הביצים ביצים קטנטנות, השנה אסתפק בביצים גודל מדיום, גם ככה יש בעיה באספקת הביצים

אנחנו מטבילים פעמיים ולצורך הזה נכין מי מלח, 2 כוסות מים עם כפית גדושה של מלח ולערבב היטב.

את הביצים אוכלים ממש לפני התחלת הסעודה

רחצה וכו'

שולחן עורך - כעת לגבי הארוחה, חושבת שהכי פשוט להכשיר תנור, רוב המנות יכולות להיות מוכנות בתנור וכך נפתרת בעיית האין לי סירים לחג.

אנחנו לא מוותרים על מרק עם קניידלך, אך בימים טרופים אלו אפשר לקנות שקדי מרק כשל"פ ואפילו להגיש מרק רותח ולהכניס לתוכו רצועות דקיקות של ירקות.

למנה ראשונה הכי קל להכין סלמון בתנור, תיבול מינימלי כי בעצם סלמון לא צריך הרבה, מלח, פלפל שחור, עשבי תיבול ופרוסות לימון

למנה העיקרית נוכל להכין נתחי עוף בתנור תיבול פשוט אך טעים מאוד והסוד – להכין יום קודם, העוף יספוג את הטעמים ויצא טעים ביותר

נתחי עוף בתנור – המתכון המלא כאן

עוף בתנור

עוף בתנורצילום: חנה פנט

מנה נפלאה מחזה עוף –המתכון המלא כאן

חזה עוף מומלץ

חזה עוף מומלץצילום: חנה פנט

התוספות הן כמובן תפו"א, יכול להיות מחית תפו"א ויכול להיות תפו"א אפויים בתנור, בליל הסדר לא צריך להשתגע עם מנות, אפשר להוסיף סלט חי, אמא שלי היתה מכינה סלט חסה חתיכות החסה צפו במים עם שום כתוש , סוכר ומעט מלח .

על קינוח לא מוותרים :  אפשר ללכת על פירות טריים

ואפשר עוגת שוקולד חמה – המתכון המלא כאן

כשר לפסח

כשר לפסחצילום: חנה פנט