10 טיפים להכנת עוגת גבינה אפויה מפנקת שיוצאת בלי סדקים

נמאס לכם שעוגת הגבינה צונחת לכם בתנור או יוצאת עם מלא סדקים? מיטל רובין, מנהלת השיווק והפרסום של מותג הבישול והאפייה סולתם, עם כל הטיפים הכי חשובים לעוגת גבינה מושלמת

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 12:54 יח באייר התשפד

10 טיפים להכנת עוגת גבינה אפויה מפנקת שיוצאת בלי סדקים
עוגת וניל במילוי קרם מסקרפונה של מאיה דרין, צילום: גל בן זאב באדיבות סולתם

חג השבועות מתקרב ומי שמארח ודאי מתחיל להיות מודאג ממאכלי הגבינה שיכין השנה. אם גם אתם מנסים לאפות עוגת גבינה מושלמת מדי שנה ומתבאסים כשמופיעים עליה סדקים אחרי האפייה, הטיפים האלה בדיוק בשבילכם. מיטל רובין, מנהלת השיווק והפרסום של מותג הבישול והאפייה סולתם, עם 10 טיפים שיעזרו לכם להשיג תוצאה מושלמת לחג או סתם לקידוש בבוקר שבת.

1. רכיבים בטמפרטורת החדר

חשוב להשתמש בגבינות, ביצים ושאר המרכיבים בטמפרטורת החדר. שמירה על חוק זה תבטיח תערובת חלקה ואחידה ותמנע היווצרות סדקים בזמן האפייה. כאשר המרכיבים קרים מדי תהליך הערבוב עלול להיות לא אחיד ולהכניס יותר מדי אוויר לתערובת. לשם כך הוציאו את המרכיבים מהמקרר כשעה לפני תחילת העבודה כדי שיגיעו לטמפרטורה הנכונה.

2. ערבוב עדין

ערבבו את התערובת בעדינות ובאיטיות. ערבוב יתר יכול להכניס אוויר לתערובת ולגרום לסדקים במהלך האפייה. השתמשו במיקסר במהירות נמוכה והימנעו מהקצפה. אם תערבבו את התערובת יתר על המידה תסתכנו בהוספת אוויר לעוגה, מה שיגרום לה להתרומם ולאחר מכן לצנוח וליצור סדקים.

3. הוספת לחות לעוגה

הוסיפו קערת מים לתחתית התנור בשיטת "בן מארי", היא תעזור בשמירה על רמת לחות גבוהה. התוצאה - אפייה עדינה יותר ושמירה על מרקם העוגה ללא סדקים.

4. טמפרטורת אפייה נמוכה

אפיית העוגה בטמפרטורה נמוכה ואיטית, בדרך כלל בין 150-160 מעלות צלזיוס, מסייעת במניעת סדקים. טמפרטורה זו מאפשרת לעוגה להתבשל באופן שווה. תנודות חדות בטמפרטורה עלולות לגרום לעוגה להתרומם מהר מדי ואז לצנוח, דבר היוצר סדקים.

5. קירור הדרגתי

לאחר סיום האפייה כבו את התנור והשאירו את העוגה בתוכו עם הדלת פתוחה חלקית למשך כשעה. דרך זו מאפשרת לעוגה להתקרר בהדרגה. קירור הדרגתי חשוב כדי למנוע שינויי טמפרטורה פתאומיים שעלולים לגרום לסדקים במרקם העוגה.

עוגת גבינה שוקולד לבן ומשמשים של השפית מאיה דרין

עוגת גבינה שוקולד לבן ומשמשים של השפית מאיה דרין צילום: גל בן זאב

6. הימנעו מתזוזות

בעת אפיית העוגה הימנעו מפתיחת דלת התנור לעיתים קרובות. כל תזוזה או שינוי בטמפרטורה עלולים לגרום לעוגה להתכווץ ולהיסדק. שמרו על יציבות ואחידות בחום התנור על ידי פתיחת הדלת רק כאשר יש צורך בכך.

7. הוספת קורנפלור או קמח

הוספת כף קורנפלור או קמח לתערובת העוגה תסייע לייצב את התערובת ותמנע היווצרות סדקים. הקורנפלור או הקמח פועלים כמעבה, מה שמבטיח שהעוגה תישאר יציבה ותחזיק את צורתה לאחר האפייה. זהו טריק פשוט אך יעיל שמסייע במניעת סדקים.

8. שימוש בגבינות שמנות

גבינות בעלות אחוז שומן גבוה יותר כמו גבינת שמנת בעלת אחוזי שומן גבוהים תורמות למרקם חלק יותר ומונעות סדקים. נסו להימנע מגבינות דלות שומן. השומן בגבינה מסייע במניעת התייבשות התערובת ובשיפור המרקם הקרמי של העוגה, מה שתורם למניעת סדקים.

9. הימנעו מהקצפת יתר של הביצים

הקצפת יתר של הביצים מכניסה אוויר לתערובת, מה שגורם להתפשטות ולהתכווצות של העוגה בזמן האפייה. ערבבו את הביצים בעדינות לתוך התערובת, רק עד שהן משולבות היטב. כך תימנעו מכניסת אוויר מיותר ותבטיחו עוגה חלקה ויציבה.

10. תבנית אפייה איכותית

בחירת תבנית אפייה איכותית עם תחתית נשלפת או דפנות גבוהות מסייעת במניעת סדקים. תבניות סיליקון או תבניות עם ציפוי לא דביק הן בחירה מצוינת. תבניות באיכות נמוכה עלולות לגרום לחימום לא אחיד ולשחרור עוגה שאינו חלק, מה שמוביל לסדקים.

הטיפים בכתבה ניתנו על ידי מומחי הבישול והאפייה במותג סולתם.