שלם או מקולף: איך לשמור בצל במקרר?

למרות שהבצל הוא ירק שיכול לשרוד לאורך זמן, גם הוא בשלב מסוים יתחיל להנביט או להוציא עובש. הנה טיפים שכדאי לכם להכיר לשמירה על בצל במקרר, כזו שתאפשר לכם להשתמש בו אחרי הרבה מאוד זמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 17:33 כג בטבת התשפד

שלם או מקולף: איך לשמור בצל במקרר?
בצל במקרר, צילום: Ksenia_MA,Shutterstock

יש לנטייה לחשוב שבצל יכול לשרוד לעולמי עולמים במדף, אך לא זאת האמת. בשלב מסוים הבצל מתחיל להנביט, ואם נשאר זמן רב מדי על המדף הוא עלול להתקלקל ולהוציא עובש. אז איך תוכלו לשמור את הבצל במקרר לאורך זמן? אנחנו כאן כדי לספר לכם.

1. בצל שלם: כדי לשמור על הבצל בשלמותו, הניחו אותו - לא מקולף - במגירת הירקות במקרר. עליכם לוודא שהירקות במגירה יבשים כדי למנוע צמיחת עובש. הקפידו שהבצל לא יונח ליד תפוחי אדמה, מכיוון ששניהם משחררים לחות וגזים שעלולים לגרום אחד לשני להתקלקל.

2. בצל קלוף או חתוך: אם כבר קילפתם או חתכתם את הבצל, הכניסו את החלק הנותר לכלי אטום או לשקית ניילון. לפני סגירת הקופסה או השקית, הוציאו כמה שיותר אוויר. כך תאטו את תהליך החמצון ותשמרו על טריות הבצלים.

טיפים נוספים לשמירה על בצל במקרר

  • עטפו בצלים שלמים בנפרד בנייר אלומיניום או בניילון לפני שאתם מכניסים אותם למקרר. זה יעזור למנוע מריח של בצל לחלחל למאכלים אחרים במקרר.
  • אפשר לאחסן בצל שלם או חתוך במיכל עם מכסה הדוק. זה לא רק עוזר למנוע העברת ריחות אלא גם מונע מהבצל לספוג טעמים ממזונות אחרים במקרר.
  • חשוב לשמור על הבצלים יבשים. לחות עלולה להוביל לצמיחת עובש ולקלקול. יש לוודא שהבצלים יבשים לפני האחסון במקרר. אם הם לחים, יבשו אותם במגבת נייר לפני הנחתם במיכל האחסון.
  • זכרו שקירור יכול לשנות את מרקם הבצל, ולהפוך אותו לרך יותר. אם אתם מעדיפים את הפריכות של בצל טרי, אחסנו אותו במקום קריר, חשוך ומאוורר מחוץ למקרר, כמו מזווה או מרתף. יש להרחיק בצל מאור שמש ישיר ומתוצרת אחרת המשחררת לחות, כמו תפוחי אדמה, כדי למנוע קלקול מוקדם.