ביקורת מסעדות המסעדה הירושלמית מציגה חידוש אלגנטי למנה המסורתית

תפריט שיפודיות חדש המוגש במסעדת 02 במלון ענבל בבירה יגרום לכם לחשוב מחדש על מנות הנחשבות לאלגנטיות וכאלו שפחות. במפגן אומץ מרשים התעליתי על עצמי וטעמתי מנות חדשות, שלא היו מאכזבות. אל תוותרו על האבטיח, הטונה, והפרגיות, וגם על הטוויסט עם הקינוח בסוף

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/06/23 12:31 כב בסיון התשפג

המסעדה הירושלמית מציגה חידוש אלגנטי למנה המסורתית
מסעדת 02, צילום: איתמר גינצבורג

מאז ומעולם הייתי בעייתית באוכל. אני לא נוהגת לנסות טעמים חדשים, נועצת מבט חשדני בכל תיבול זר ומזמינה מנות קבועות בכל מקום. אבל, את התפריט החדש במסעדת 02 במלון ענבל בירושלים אפילו אני העזתי לנסות, ולגמרי בצדק. במסעדה משיקים בשבועות הקרובים, 05-21/06, תפריט שיפודיות גורמה, ובנוסף לתפריט הקבוע האורחים יוכלו ליהנות משיפודים על גריל פחמים ופתיחת שולחן עשירה.

הפעם לא דילגתי על השלב הקבוע בארוחה שאני מקפידה להתעלם ממנו 

התפריט החדש אמור להנגיש את המסעדה לקהל רחב יותר ובאווירה פחות מחייבת, בלי לוותר על אלגנטיות וטעמים ירושלמיים משובחים. את הארוחה פתחנו במבחר סלטים טריים ופיתות לוהטות, בצירוף דרינק פתיחה של ערק, רימונים וליים. לרוב אני נוהגת לדלג את השלב הזה, העמוס במאכלים בהם אני לא נוגעת, אבל לא הצטערתי לטעום את סלט האבטיח המפתיע, שהיה חמוץ ואז מתקתק ואז הגיע לפיצוץ טעמים בחך. פשוט מושלם. טעמנו גם סיגר אסאדו וצ'אטני שזיפים, מטבוחה מעולה, וברבוניות מטוגנות, שלטעמנו לא היו בשרניות מספיק. סלט הפלפלים הקלויים התאים בדיוק לאווירת השיפודייה, ויש לציין שטוגני החומוס היו מבטיחים למדי, אך מעט מאכזבים. 

סלטים לפתיחה

סלטים לפתיחה צילום: איתמר גינצבורג

כולנו מכירים את תחושת התסכול בניסיון לתפוס את תשומת לבו של המלצר במסעדה, אבל למזלנו דילגנו על העניין, כיוון שאריאל המלצר ידע להגיע בדיוק בזמן בכל פעם מחדש. לפנות צלחות, להציע יין, וגם סתם כדי להיות נחמד. אחרי הסלטים הגענו לאירוע המרכזי של הערב, וטעמנו ארבעה שיפודים. 

שיפודי טורו טונה (140) שהגיעו עם זיגוג גזר מרוקאי נראו לנו כמו סלמון קלאסי, אבל היו אפילו טעימים יותר. טעם העשן שיבח את הדג ונתן לו נופך בשרני יותר. הופתעתי לגלות שהדג לא ממש עשוי באמצעו, ולכן נצמדתי לחלקים החיצוניים יותר, ועדיין, המנה הייתה טעימה להפליא. 

שיפודי טונה

שיפודי טונה צילום: איתמר גינצבורג

הרשמתי את עצמי במפגן אומץ מהמם וטעמתי שיפוד הפטריות מלך היער (82), אבל במהרה שנינו ויתרנו עליו. הכל היה נראה נפלא וכנראה גם טעים, אבל פטריות זה לא בשבילנו. אל דאגה, עדיין תצאו שבעים להפליא מהמסעדה גם אם תוותרו על מנה. 

צילום: ללא

את המדליה למנה הטעימה ביותר בארוחה אפשר להעניק לשיפודי הפרגיות (82), שהיו, ובכן פשוט מוצלחות. עם שום שחור ובצל ירוק אי אפשר לעשות טעויות, והתבלון המתקתק היה עדין ומורגש באותה המידה. החיסרון היחיד הוא שתצטרכו להזמין את המנה הזו כמה פעמים לכל יושבי השולחן. 

צילום: ללא

קינוח קלאסי בלי לוותר על הטוויסט

הטעימה האחרונה הייתה שיפוד קבב טורקי (98), עם פלפל אורפה וסלט שעועית לבנה והיווה סיומת משביעה וטובה לרצף הטעמים שהובאו אל השולחן. לסיומת קיבלנו את החותמת הרשמית לאווירת השיפודייה עם קינוח קלאסי של שיפודיות אסליות, בלי לוותר על הטוויסט: מלבי קוקוס עם אננס בפחם ופיסטוק מלמעלה.

המסעדה עצמה, כאמור, שוכנת במלון הירושלמי, והמיקום המצוין בלב העיר אבל הרחק מהמהומה מקל על ההגעה ואפילו על מציאת חניה. החיסרון היחידי שתוכלו למצוא בחלל המסעדה הנעים, שמשרה תחושה ביתית בזכות הגודל המדויק, קשור דווקא לתאורה, או ליתר דיוק, היעדרה. רק כשיצאתי ללובי המלון הבנתי באיזה חושך ישבנו. חבל. "אנחנו מסעדה בשרית כשרה שחיה את רוח התקופה במסעדנות ובקולינריה מסעדה שמשלבת את הבראסרי הקלאסי, סטייק האוס ניו יורקי ושיפודייה ירושלמית", מסביר שף נמרוד נורמן. ואכן, נראה שבקונספט החדש הם הצליחו לפתוח את מנות הגורמה הקבועות גם לקהלים חדשים. 

מסעדת 02
מיקום: מלון ענבל, זאב ז'בוטינסקי 3 ירושלים
טלפון: 02-675-6649

כשרות: רבנות ירושלים
שעות פתיחה: א-ה: 18:00-22:30
שירותים: נקיים 


הכותבת הייתה אורחת במסעדה.