ביקורת מסעדות המסעדה הירושלמית תלמד אתכם מה זאת פיצה אמיתית

מסעדת "לה פיאדרה" הוותיקה בירושלים מציעה אווירה כפרית, מנות פתיחה מרשימות ופיצות מגוונות עם בצק מופלא וגבינות נמתחות, כאלו שתוכלו למצוא רק באיטליה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 10/05/23 15:27 יט באייר התשפג

המסעדה הירושלמית תלמד אתכם מה זאת פיצה אמיתית
צילום: שירן כהן-שי

בשנת 2016 נפתח הסניף הראשון של פיצריית "לה פיאדרה", ברחוב אגרון בירושלים. השם נבחר על ידי הבעלים כמחווה של השף אבי סינקלר לאמו הארגנטינאית. משמעות השם היא "האבן", המייצגת את ליבה של הפיצריה, טאבון האבן המובער על ידי עצים, ומכין את הפיצה במהירות, באיכות ובחום של מעל 400 מעלות, כיאה לשיטה הנפוליטנית.

כבר כשנכנסים למסעדה, מרגישים את האווירה האיטלקית. הישיבה ממוקמת באזור מקורה, כשעל כל שולחן מונח אגרטל עם פרחים והכיסאות והשולחנות עשויים עץ בעיצוב כפרי. מאחורי דלפק הכניסה עומד תנור האבן העצום ומפיץ ניחוחות של בצקים וחום לוהט.

המתיחה המושלמת של הגבינה

התחלנו עם אחת המנות הראשונות, סופלי (48), שלושה כדורי ריזוטו בציפוי פריך, ממולאים צ'אנקים של גבינת מוצרלה ומוגשים עם רוטב פלפלים שרופים. כל מה שמתבקש מהמנה הזו זה לראות את המוצרלה נמתחת עד אין קץ עם רגע הבציעה, ואין ספק שהסופלי צולח את זה. בתור מנה ראשונה היא כיפית וקלילה, ומשתלבת עם רוטב העגבניות המתקתק לצידה.

המשכנו עם מנת פתיחה נוספת, מקלות מוצרלה (48), וגם כאן המתיחה המתבקשת של הגבינה הרשימה כמצופה. הבצק כיפי ואווירי והמילוי טעים ושומני, אך כדאי לקחת בחשבון שמדובר במנת פתיחה קצת כבדה, ואם אתם מתכננים להזמין פיצה אחריה - תבדקו שהקיבה שלכם יכולה באמת להכיל את זה.

סופלי

סופלי צילום: ללא

פיצת ריבת בצל היא מנה חובה

המשכנו לשתי פיצות שונות: פיצה ריבת בצל (74), והפיצה האיטלקית הקלאסית, פיצה נפוליטנה (62₪), הכוללת רוטב עגבניות מוצרלה פרסקה, פקורינו, בזיליקום ושמן זית. לכל מי שמגיע למסעדה, פיצת ריבת בצל היא מנה חובה. הבצק מושלם, דק במידה הנכונה אך לא קשה ללעיסה, הקשה של הפיצה אוורירי כמו ענן, והרוטב ביחד עם ריבת הבצל יוצר טעמים מדויקים ומפנקים כל כך.

הפיצה נפוליטנה, הרגילה כביכול, מתאימה בעיקר למבינים באמת. היא מתאמצת לשחזר את הטעמים האיטלקיים הקלאסיים, והיא לא הפיצה הרגילה שתקנו בפיצריה הקרובה לביתכם. מדובר ברוטב עגבניות אמיתי, עם גבינת מוצרלה נקייה, והכל מונח על אותו הבצק המושלם של הפיצות האחרות.

פיצה נפוליטנה

פיצה נפוליטנה צילום: ללא

הטאבון יכול להגיע עד אליכם הביתה

את האירוח סיימנו עם קינוח עדין, אחרי שהתמלאנו מכל הבצקים. הזמנו קרם ברולה (42), אך בניגוד לכל החוויה הנפלאה שהייתה לנו, מהקינוח קצת פחות התרשמנו. הקרם לא היה עשוי מספיק והביצים הורגשו מדי, ומהמסעדה המוצלחת הזו ציפינו לקצת יותר.

החוויה הכללית שלנו מהמסעדה הייתה נפלאה. היחס של אופיר, בעל המסעדה, היה נפלא ואדיב, והוא אפשר לנו לראות את תהליך הכנת הפיצות שלנו. מעבר למיומנות המדהימה, שמחנו לראות את ההגיינה בתוך המטבח ואת הסדר שהם שומרים עליו. חוץ מהאירוח במסעדה, "לה פיאדרה" מפעילה גם מערך אירועים מגניב שמגיע עד הבית. תוכלו להזמין אותם אליכם, והם יכינו לכם פיצות בטאבונים ניידים, כך תוכלו להרים אירוע טעים עם שואו מדהים.

מסעדת לה פיאדרה
מיקום: רחוב דניאל ינובסקי 17, סניף מרכז העיר, רחוב גרשון אגרון 1.
טלפון: 1-700-505-678
כשרות: כשר למהדרין.
שעות פתיחה: 
א'-ד': 12:00 עד 23:00. ה': 12:00-24:00. ו': סגור. מוצ"ש: שעה וחצי לאחר צאת שבת ועד 00:00.
שירותים: נקיים.

הכותבת הייתה אורחת במסעדה.