8 מתכונים שיגרמו לילדים שלכם להתאהב בתרד

המילה "תרד" גורמת להרבה ילדים להוציא לשון בגועל, אבל יש לא מעט דרכים למנוע זאת. אספנו בשבילכם 8 מתכונים מפתיעים שהילדים יזללו ויבקשו עוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 11:23 כג באייר התשפג

8 מתכונים שיגרמו לילדים שלכם להתאהב בתרד
צילום: shutterstock

תרד - ילדים מצטמררים רק מאמירת המילה הזאת, בעוד מבוגרים מביני עניין יודעים מה הוא שווה באמת. התרד מזין מאוד והוא שופע בויטמין C, הוא ירק עלי ירוק כהה והמשמעות היא שהוא גם עשיר מאוד בסיבים תזונתיים. התרד הוא מקור מצוין וטבעי לויטמין K, לויטמין A, מנגן, חומצה פולית, ברזל, ויטמין B2, ויטמין B6, נחושת, ויטמין E, סידן, ויטמין C ואשלגן.

אלו הסיבות לכך שהורים רוצים כל כך שילדיהם יאכלו את העלים הירוקים, ולרוב נכשלים. אספנו בשבילכם 8 מתכונים למאכלים שאפשר להכין עם תרד, ואפילו הילדים ירצו לאכול.

לזניה - מאפה שכבות איטלקי עם שפע גבינות, תרד וכרישה

אין מי שלא אוהב לזניה, הגרסה הבוגרת של הפיצה עם הגבינות העסיסיות ורוטב העגבניות. התרד יכול להיות תוספת מרעננת ובריאה ללזניה, שהילדים אפילו לא ישימו לב להבדל ויטרפו את כל המנה.

צילום: נמרוד סנדרס

טיאטלה ביצים תרד ועגבניות שרי, עירית וגבינת פקורינו

מי לא אוהב פסטה? אחת הדרכים לגרום לילדים לאהוב תרד, הוא להכניס אותו במנה האהובה עליהם. יכול להיות שבהתחלה הם יתנגדו לצבע הירוק, אבל ברגע שרק יטעמו הם יגלו שמדובר בפסטה טעימה לא פחות מרוטב העגבניות.

 

צילום: יחצ

מאפה תרד וגבינות

אין כמו בורקסים מפנקים לארוחת ערב, וכאן מדובר במתכון בריא במיוחד. הוא גם עשוי מדפי אורז וגם ממולא בגבינות ותרד, ואין ילד שלא יטרוף ויבקש מכם עוד.

צילום: נמרוד סונדרס

טארט תרד, בצק בטטה וגבינות

לתוך פשטידה אפשר להכניס ירקות שונים בהכנה לא מורכבת, ולקבל תוצאה טעימה ומשביעה. המתכון לפשטידת התרד יכול להיות ארוחה מצוינת שתשלב ירקות שונים, וביניהם העלים הירוקים האהובים.

צילום: beko

פסטה פנה ברוטב פסטו תרד ושמנת

ממש כמו המתכון הקודם לפסטה, גם כאן מדובר בגרסה בריאה יותר למאכל האהוב כל כך על ילדים. הפעם מדובר במתכון חלבי, והשילוב של השמנת עם התרד גורם לפסטה להיות טעימה ומפנקת הרבה יותר.

צילום: אנטולי מיכאל

שקשוקת תרד

המנה הזו אולי קצת ירוקה מדי ועלולה להבהיל את הילדים, אבל מדובר בגרסה מפתיעה לארוחת הבוקר הישראלית והאהובה כל כך, השקשוקה. הרוטב האדום מתחלף ברוטב ירוק, והעלים הופכים את המנה לבריאה ומזינה.

צילום: shutterstock

סלט עלי תרד

המאכל המתבקש עם עלי תרד הוא כמובן סלט מרענן, עם ירקות או פירות. במספר דקות בודדות תרכיבו ארוחה בריאה ומשביעה.

צילום: shutterstock

חמין תרד

המתכון המפתיע הזה יכול לגרום לילדים שלכם להתאהב בתרד. החמין הקלאסי, שמונח על כל שולחן שבת, מקבל שדרוג עם העלים הירוקים, שעוזרים לפתוח את הטעמים ולהפוך אותו לכבד פחות וטעים יותר.

צילום: shutterstock