יום הפיצה לא חייבים להזמין: 8 טיפים לאפיית פיצה מושלמת בתנור הביתי

פיצה היא אחד המאכלים הפופולריים והאהובים ביותר בארץ. לפני שאתם רצים להזמין משלוח מהסניף הקרוב, אספנו בשבילכם שמונה טיפים להכנת הפיצה המושלמת בבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 12:39 יח בשבט התשפג

לא חייבים להזמין: 8 טיפים לאפיית פיצה מושלמת בתנור הביתי
פיצה, צילום: יחצ

היום (ה') מציינים את יום הפיצה הבינלאומי, שנקבע ל-9 בפברואר בכל שנה. הפיצה הופיעה לראשונה באיטליה בשלהי המאה ה-16 ומאז הפכה לאחד המאכלים האהובים ביותר בארץ ובעולם. עם פטריות, עם זיתים או אפילו עם אננס, הפיצה היא מאכל בינלאומי שתוכלו למצוא כמעט בכל מקום. השילוב של הבצק הפריך עם הרוטב המתקתק והגבינה הנמתחת יצרו שילוב מושלם שבהחלט מצדיק יום חגיגה. אבל לפני שאתם רצים להזמין משלוח מסניף הפיצה הקרוב, אספנו בשבילכם 8 טיפים שיעזרו לכם להכין פיצה בבית ולחסוך הרבה כסף:

1. הקמח

הקמח המיועד ללחם ומאפים, מכיל תוספת גלוטן המסייעת ליצירת פריכות ועסיסיות הבצק. הגלוטן תורם לאלסטיות ולגמישות של הבצק ,כך שיהיה קל לעבוד איתו והתוצאה הסופית תהיה טעימה יותר. 

צילום: shutterstock

2. התפחה

תנו לבצק זמן לתפוח, והמתינו עד שהבצק יכפיל את גודלו (לפחות). במידה ואתם מעוניינים להשקיע עוד זמן, תנו לבצק לנוח לילה במקרר. במהלך השעות האלו, הטעם והמרקם של הבצק מתפתחים ומתחזקים והוא יהיה גמיש וקל יותר לעבודה.

צילום: shutterstock

3. קצת רוטב

על מנת שהפיצה תהיה טעימה ואיכותית, השתדלו למרוח שכבה דקה ואחידה של רוטב עגבניות, כך שטעם הרוטב לא ישתלט על טעם הבצק והתוספות שיגיעו מעליו ובכל ביס תורגש ההרמוניה של כל המרכיבים.

צילום: shutterstock

4. אפייה בשלבים

במידה ואתם מאלו שחובבים בצק עבה, אפו את אותו לבד למשך דקות בודדות (בין 5-7 דקות), ורק לאחר מכן הניחו את רוטב העגבניות, הגבינה והתוספות והכניסו לתנור בשנית עד שהגבינה נמסה ומבעבעת.

צילום: shutterstock

5. חימום התנור

הקפידו להכניס את הבצק לתנור כאשר הטמפרטורה שלו גבוהה והוא חם מאד, על מנת לקבל תוצאה סופית של  פיצה פריכה ועסיסית.

צילום: shutterstock

6. אבן שמוט

בכדי לקבל תחושה של פיצה שנאפתה בתנור אבן, ניתן להיעזר באבן שמוט, המשמשת לשמירה על חום התנור ומסייעת לאפיית מאפים ופיצה בתנור הביתי, תפיחה חזקה ויצירת מרקם פריך יותר לבצק.

צילום: shutterstock

7. חימום האבן

אם אתם לא רוצים להשתמש באבן שמוט לתנור, הכניסו את האבן לתנור לפני הדלקתו ורק אז התחילו בתהליך החימום כולו, לפני הכנסת הבצק לתנור.

צילום: shutterstock

8. חום גבוה, זמן קצר

אפיה בטמפרטורה גבוהה ובמשך זמן קצר תבטיח לכם בצק רך עם קרום פריך, גבינה מומסת וטעימה וניחוחות משכרים שיצאו מהתנור הביתי שלכם. האפיה בזמן הקצר תעזור ליצור ניגודיות בין הקרום הפריך לבין הרכות של הבצק. אפו את הבצק עד להזהבה של קצוות הבצק ובעבוע הגבינה.

צילום: shutterstock

הטיפים באדיבות המומחים של Beko , מותג מכשירי החשמל הבינלאומי