כך תהפכו ערב פיצה לחוויה בריאה לכל המשפחה

לא רק ארוחת ערב, דיאטנית מסבירה איך אפשר בעזרת מעשים קטנים אפשר להפוך ערב פיצה שגרתי לחוויה משפחתית מגבשת ואפילו בריאה. על חן – רביע, הדיאטנית יעל חן - רביע מסבירה איך תהפכו ערב פיצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/22 14:46 ח באדר א'

כך תהפכו ערב פיצה לחוויה בריאה לכל המשפחה
צילום: shutterstock

מתחשק לכם לאכול פיצה לארוחת הערב? אפשרי לגוון ולשלבה מידי פעם בתפריט ולהכינה באופן עצמאי בכך אפשרי גם ליהנות מהטעם וגם מיתרונותיה התזונתיים הבריאותיים ובמקביל בחיזוק תחושת הגיבוש משפחתי יעל חן – רביע, דיאטנית לילדים ונוער של שירותי בריאות כללית מפרטת את היתרונות שבכך וכן דרכי יישום אפשריים:

גיבוש משפחתי : הכנה של פיצה משפחתית (בארוחת הערב למשל) ,בהשתתפות כל בני המשפחה, יכולה להיות מעת לעת  פעילות חוויתית מגבשת , אפשרות לגיוון התפריט ואף לספק ערכים תזונתיים טובים על ידי שימוש במרכיבים איכותיים.

רצוי לשתף את הילדים בהכנה וכמעט בכל גיל ניתן לעשות זאת בין אם בפיזור תוספות ,רידוד הבצק, מריחת הרוטב ועוד.

שליטה על הרכיבים התזונתיים: בהכנה בבית יש לנו אפשרות לבחור את המוצרים שבהם נשתמש ואותם נשלב  במתכון. כך נוכל לשדרג את הערך התזונתי של המתכון ולתכנן תוספות למנה, ולארוחה מזינה וצבעונית .

שימוש בקמח מלא: להכנת הבצק מומלץ להשתמש בקמח מלא .לעומת קמחים שאינם מדגן מלא. הקמח המלא , מכילי סיבים תזונתיים התורמים לפעילות מערכת העיכול ותחושת השובע. כדאי לגוון בסוגי קמחים למשל כוסמין, טף ועוד.

רוטב עגבניות טרי: רוטב עגבניות טרי מכיל בנוסף לויטמינים ומינרלים גם כמות נכבדה של ליקופן, נוגד חמצון שפעיל כחומר נוגד דלקת וידוע בהשפעתו המיטיבה על הלב וכלי הדם.

גבינה וסידן: הגבינה המפוזרת על הבצק עשירה בסידן ושחשוב לבריאות העצם ובחלבון מלא. 

ניתן להפחית את כמות השומן הרווי בבחירת גבינה צהובה מופחתת שומן ולגוון בסוגי גבינות כמו מוצרלה, גבינה צפתית  וכו' .במקרים של אלרגיה למוצרי חלב או כגיוון אפשר לפזר  טונה/סרדינים/תחליף מהצומח.

מגוון ירקות: תוספת ירקות יצבעו את הפיצה ויוסיפו ויטמינים מינרלים ונוגדי חמצון  למנה -  פטריות טריות עגבנייה פרוסה, קישואים, פלפלים בצבעים ועוד וזיתים למי שאוהב- מגולענים וטריים. 

שליטה בגודל המנות: יתרון נוסף להכנה ביתית הוא בשליטה על גודל המנות בחיתוך או בהכנה מראש של  מנות אישיות. 

השלמה תזונתית בריאותית: סלט עלים /ירקות טרי /ירקות אנטי פסטי בתנור עם שמן זית איכותי ו/או טחינה יהפכו את  הארוחה המשפחתית בניחוח איטלקי ,לארוחה ישראלית טעימה ומזינה.