שבוע התזונה הגבילו את הקפה והימנעו מנשנושי צפייה: 5 טיפים לתזונה נכונה

להפחית בדגים או לוותר על הבשר? קפה חופשי או קינוחים בהגזמה? רוצים להקפיד על תזונה נכונה וחוששים מטעויות? משרד הבריאות ממליץ על מספר צעדים פשוטים לאכילה נכונה, וגם, מתכונים קלילים וטעימים

חדשות כיפה 09/06/22 11:45 י בסיון התשפב

הגבילו את הקפה והימנעו מנשנושי צפייה: 5 טיפים לתזונה נכונה
צילום: shutterstock

משרד הבריאות פרסם היום (ה') את המלצותיו לקראת שבוע התזונה 2022, וקישר זאת גם לשמירה על איכות הסביבה. תזונה בריאה משפיעה גם על הסביבה שלנו, הנה כמה כללים לתזונה שלא רק שומרת עלינו, אלא גם על הכדור. 

1. הפחיתו צריכת מזון מן החי והעדיפו מזון שמקורו בצומח

מזון מהחי כגון דגים, בשרים, ביצים, חלב ומוצריו, מסייעים בשיפור הערך התזונתי של מוצרי מזון מהצומח, לכן רצוי לשלב כמויות קטנות מהם בחלק מהארוחות לאורך השבוע.

הצעה למתכון: טופו מוקפץ בחמאת בוטנים על מצע של סלט ירקות ירוקים

צילום: משק ויילר

2. צמצמו את השימוש בפלסטיק

המעיטו בג'אנק פוד שמגיע באריזות לא ידידותיות והעדיפו בישול ביתי ושימוש בקופסאות רב-פעמיות. זכרו, הימנעו כמה שאפשר מקניית מזון שלא לצורך. רכשו רק את האוכל לו אתם זקוקים והשתמשו בו בתבונה. אפשר להיעזר ברשימה מסודרת לפני שעורכים קניות ולתכנן את הארוחות מראש. 

3. הפחיתו צריכת מזון אולטרה מעובד

צמצמו כמה שאפשר את החטיפים, הג'אנק פוד, מזון מוכן ודגני בוקר ממותקים. מוצרים אלו פוגעים בטעם ובאיזון התזונתי של המזון המקורי. כתוצאה מכך מוצרים אלו מתאפיינים בצריכה מוגזמת, ובאים על חשבון מזונות בריאים. צריכת מוצרים כאלו פוגעת בתרבות, בחיים החברתיים ובסביבה.
בנוסף, כדאי להתרגל בהדרגה לטעם הטבעי של המזון והשתייה ולהפחית את השימוש במלח, בסוכר ובתחליפיהם. במקום אלו ניתן להשתמש בצמחי תיבול ובתבלינים טהורים.

הצעה למתכון: שעועית ירוקה בגריל על מצע ריקוטה ולימון

צילום: Teka Studio

4. משקאות לא מומלצים

רצוי להפחית ככל האפשר בצריכת אלכוהול. מחקרים מראים קשר מיטיב עם כמות קטנה יום יומית של אלכוהול, ומנגד מצטברות בשנים האחרונות עדויות רבות על נזק משתיית אלכוהול. בנוסף, יש להגביל מזונות ומשקאות מכילי קפאין, במיוחד בקרב ילדים, נשים הרות, אנשים הרגישים לקפאין ואנשים הסובלים ממחלות שונות. אחרים יכולים לשתות 4-3 כוסות קפה ליום. חשוב לשים לב לכך שקפה המבוסס על חלב יכול להכיל כמויות חלב גדולות ותוספת סוכר.

הצעה למתכון: שייק ירוק

צילום: יחצ קפה קפה גרנד קניון חיפה

5. ארוחות מסודרות 

מומלץ מאוד לאכול ארוחות מסודרות, תוך מתן תשומת לב לאיכות המזון ולכמותו וכן לסביבת האכילה. מה שעשוי לסייע להרגל הוא אכילה בשעות מסודרות וקבועה, בלי נשנושים בין הארוחות, אכלו לאט ובהנאה והתרכזו רק באוכל בלי פעילויות נוספות במקביל. 

הצעה לקינוח טעים שחתוך לקוביות קטנות: ריבועי גבינה בשילוב בצק עוגיות שוקולד צי’פס

צילום: נמרוד סונדרס

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר