חולים על החורף? כך תצאו בשלום ממחלות החורף!

מחלות החורף השונות יכולות להימנע באמצעות כמה כללים פשוטים, תרופות סבתא או ויטמינים והכי חשוב לשים לב ולהיות עירניים לתסמינים. אז אם גם אתם רוצים להיפטר מהשיעול או הצינון בתוך שעות אחדות זו הכתבה עבורכם

חדשות כיפה שרה בר אשר 02/02/20 10:33 ז בשבט התשפ

חולים על החורף? כך תצאו בשלום ממחלות החורף!
צילום: shutterstock

החורף הישראלי הוא לא באמת חורף. ובכל זאת, אנחנו יודעים שהוא כאן לפי מחלות החורף שהוא גובה. אז נכון שמידי פעם זה כיף לבלות את הבוקר מתחת לפוך המפנק. ובכל זאת, עדיף לעשות את זה כשבריאים ולא כשקודחים מחום. אל תדאגו, אני לא אספר לבוס שלכם שהשפעת לא ארכה שבעה ימים ואפילו לא שבוע. (בדיחה ישנה של רופאים). איך עושים את זה? פשוט, מתחילים לטפל באופן טבעי במחלות בשלב שבו הן רק מתחילות. כך אפשר לסיים את המחלה בתוך כמה שעות. יותר מזה, גם בשעות האלה, שבהן מרגישים לא טוב, עדיין אפשר להמשיך לתפקד כרגיל. (אני מקווה שהבוס שלכם לא קורה את הטור הזה). אך לפני הכל, חשוב להדגיש, כל האמור לעיל, לא אומר שאין צורך להיבדק אצל הרופא. להיפך. 

תרופות סבתא: לא לכולנו מתאים לגרר שורשים ולחלוט צמחים במטבח. לא שזה לא טוב, להיפך זה מצוין וגם זול. אך לא לכולם יש זמן לקנות כל פעם חומרים טריים ולרקוח מהם תרופות. בדיוק בגלל זה קיימים בשוק הרבה מוצרים מצוינים שאפשר לקנות בבתי מרקחת ובבתי טבע.   

להקדים תרופה למכה: תארו לכם שתתחילו להיות חולים ביום שישי בצהריים כשבית המרקחת כבר יהיה סגור. כך יצא שעד יום ראשון בבוקר תהיו מאוד חולים. לכן, תצטרכו לפנות שבוע ימים עבור המחלה, ובסופו של אותו שבוע, תהיו מותשים. כך שתצטרכו להקדיש עוד כמה ימים עד שבאמת תחזרו לעצמכם. לכן, מיד אחרי שמפרקים את הסוכה. כן, כבר אז. צריך להצטייד בכל הוויטמינים, המינרלים וצמחי המרפא שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום.  

כאב גרון: מי שסובל מכאבי גרון, יודע לזהות את התחושה מיד כשזה מתחיל. אם תטפלו בזה בתוך השעה עד שעתיים הראשונות, תוכלו להתפטר מ"התענוג" תוך כמה שעות. לכן, כדאי שתמיד יהיה אתכם בתיק, כדור מציצה של פרופוליס. הפרופוליס, יטפל באופן מקומי בכאב ובדלקת. תיטלו כדור אחד בכל שעתיים. עד שהכאב יעלם. אם כאב הגרון יתחיל באמצע הלילה, אל תתעצלו. קומו מהמיטה ותיטלו כדור. שווה להשקיע. חוץ מזה, חשוב שלכדור יהיה טעם טעים. כך, אתם והילדים תיטלו אותו בקלות והוא לא ישאיר אצלכם בפה טעמי לוואי.

צינון: המטרה היא להוציא את הנוזלים החוצה ולא ליבש אותם בתוך הגוף. לכן כדאי להשתמש בשמן מנטה סיני. תמרחו טיפה ממנו על כל נחיר. תוך שניות העיניים יתמלאו בדמעות. זה לא נעים. אבל כשהכול יצא החוצה, תוכלו לישון מצוין. כשמדובר בילדים ובתינוקות עדיף להשתמש במי מלח שגם הם עושים את העבודה מצוין. 

 

צילום: shutterstock


כאב אוזניים: ישנם הרבה שיטות טבעיות לטיפול בכאב. אני ממליצה כאן על אחת השיטות המוצלחות. קחו כפית של שמן זית והניחו אותה מעל הלהבה של הגז. תחממו מעט את השמן. הניחו את האצבע שלכם כדי לבדוק שהשמן חמים, אך לא רותח. טפטפו לתוך הכפית טיפה אחת של שמן אתרי בשם לבנדר שירגיע את הכאב וטיפה אחת של שמן אתרי שנקרא, טי טרי (עץ התה) שיחטא את האוזן. קחו צמרון של תינוקות (כי צמר הגפן שבו הוא הכי עבה) והספיגו את השמן בצמרון. לאחר מכן הניחו את הצמרון החמים באוזן. התחושה החמימה היא מאוד נעימה ומרגיעה. כעת, הספיגו גם את צידו השני של הצמרון בתוך הכפית עם השמנים, תקלפו את צמר הגפן מהצמרון והשאירו אותו בתוך האוזן. ניתן לחזור על הפעולה כל כמה שעות עד שהבעיה תיפתר. השיטה עובדת מצוין על מבוגרים, ילדים ותינוקות.

פרוביוטיקה: יש כאלה שקוראים לזה אצידופילוס. אך זה השם רק של אחד החיידקים שבכמוסה. כמוסות של פרוביוטיקה מכילות חיידקים ידידותיים בדיוק כמו החיידקים שביוגורט. אלא שכאן מדובר במיליארדים. למי שמרגיש אי נוחות כשהוא בולע כמוסה שמכילה חיידקים, שידע שהחיידק הוא ידידו הטוב ביותר של האדם. במעיים שלנו ישנה כמות עצומה של חיידקים. שמשתתפים בהמון תהליכים בגוף. ובין היתר, הם מחזקים את מערכת החיסון. עד כדי כך, שללא חיידקים, אין חיים. אז מי שאוהב להיות סטרילי, שידע שהגוף שלו ממש לא איתו בעניין הזה.
מי שחולה גם בקיץ, מומלץ שייטול בכל ימות השנה כדור אחד של פרוביוטיקה, למניעה. מי שחולה הרבה פעמים במשך החורף, כדאי שייטול כדור אחד של פרוביוטיקה כבר ממוצאי שמחת תורה ועד בדיקת חמץ. אחרים, יכולים ליטול פרוביוטיקה מרגע התפרצות המחלה. ניתן ליטול פרוביוטיקה מגיל אפס. ואצל פגים, הפרוביוטיקה יכולה להציל חיים. שימו לב, לכל גיל יש את החיידקים שטובים למעיים שלו. לתינוקות מומלץ לבחור אבקת פרוביוטיקה טעימה. כדי שהם לא יתנגדו. ערבבו 1/4 כפית עם חלב אם. 

ויטמין C: כשחולים אי אפשר להסתפק רק בוויטמין C שבפירות הדר. צריך הרבה יותר מזה. חשוב לדעת, שיש ויטמין C חומצי שנספג מעולה. רק שהוא לא מתאים למי שסובל מיתר חומציות בקיבה. אנשים אלה יכולים ליטול ויטמין C בסיסי. ויש ויטמין C בשחרור מושהה שנספג לאורך כל היום. שזה הכי טוב.

שיהיה המשך חורף בריא!

הנטורופתית שרה בר אשר, מרצה בנושאי: תזונה ותעשיית המזון. 

054-5493632 Barasher@zahav.net.il

לטורים נוספים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן