הירקות יקרים לכם? 4 טיפים שישמרו אותם טריים לאורך זמן

במקום שתזרקו באופן קבוע פירות וירקות שהתקלקלו ותבזבזו כסף מיותר, הגיע הזמן שתלמדו לשמור אותם בצורה הנכונה. מצאנו בשבילכם ארבעה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הפירות והירקות טריים לאורך זמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/23 11:44 כו בסיון התשפג

הירקות יקרים לכם? 4 טיפים שישמרו אותם טריים לאורך זמן
צילום: גרונדיג

הקיץ כבר כאן ואיתו שלל צבעוני של פירות וירקות טריים. חווית הקיץ אינה שלמה בלי אבטיח, ענבים, מלון או מנגו. עם זאת, בעונת הקיץ קשה יותר לשמור על טריות הפירות והירקות לאורך זמן בגלל החום והלחות ולא תמיד אנחנו יודעים כיצד לעשות זאת נכון. כיום ישנן לא מעט שיטות לשמור ולאחסן פירות וירקות על מנת לשמור על טריותם ולהאריך את חיי המדף שלהם. אספנו בשבילכם ארבעה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הפירות והירקות בקלות ומבלי לבזבז כסף מיותר.

1. אחסון נכון במקרר

מומלץ לאחסן את הפירות והירקות במגירות ייעודיות במקרר. כיום מגירות האחסון במקררים החדשים משלבות טכנולוגיות חדשות לטובת שמירת טריות המזון. פירות וירקות ישמרו טריים לזמן ממושך יותר כשהם במיכל סגור ואטום ומאוחסנות במקום הנכון במקרר ובטמפרטורה הנכונה. אחסון נכון שומר על לחות מבוקרת ומונע מהתייבשות או התרככות של המוצרים ודואג שישמרו טריים יותר לאורך זמן רב יותר.

צילום: GRUNDIG

2. נייר סופג

מומלץ לעטוף ירקות ירוקים ועלים בנייר סופג ולאחסן במגירה.

צילום: shutterstock

3. פירות בהקפאה

כאשר יש פירות בשלים מדי, מומלץ להעביר אותם לקופסה או שקית ולהכניס למקפיא על מנת למנוע בזבוז מזון. בנוסף, הפירות הקפואים יכולים לשמש כבסיס מעולה להכנת שייקים ולעוד מגוון מתכונים. טיפ נוסף הוא לשלב חלקי פירות טריים בכלי הקרח כך שנקבל קוביות קרח משולבת פרי.

צילום: shutterstock

4. שקיות לשמירת הטריות במקרר

לפי סקר של לקט ישראל, בכל שנה נזרקים בישראל כ-30% מהמזון הטרי, כאשר 75% מהמזון המתבזבז הינו פירות וירקות. אחד החידושים בתחום שמירת המזון הוא שקיות ייחודיות לשמירת טריות המזון. השקיות מיוצרות בטכנולוגיה ייחודית ששומרת על אויר מבוקר בשקית ובכך מונעת צמיחת חיידקים ועובשים על גבי פירות וירקות תוך שמירה על ערך המזון והטעם.

באדיבות חברת "GRUNDIG".