דיאטה גם בחתונה

הבן של השכן התחתן? מזל טוב, אבל למה צריך לוותר על הדיאטה?! שרה בר אשר עם העצות שישמרו על הגזרה שלכם גם באולמי החתונות

חדשות כיפה שרה בר אשר 14/06/11 09:56 יב בסיון התשעא

דיאטה גם בחתונה
smi23le-cc-by, צילום: smi23le-cc-by

הוזמנתם לחתונה? שיהיה במזל טוב. בבית כתבתם צ'ק עם מספר כבד. אז מה! זה עדיין לא מצדיק לצאת מהאירוע עם משקל כבד ועודף. רגע לפני שהיד שלכם נוחתת שוב על הבופה. בואו נזכר מה אכלתם אתמול בערב. סביר להניח שמה שהגיע אל מערכת העיכול שלכם היה חביתה, סלט ירקות ופרוסת לחם. משהו כזה. אך כעת אתם עומדים מול כל השפע הזה. אז מה - לא תאכלו!?

כעת, כשעונת החתונות נכנסה להילוך גבוה. שימו לב! ביום אתם שומרים על תפריט טוב ומאוזן, אך בלילה עם כל בניית בניין עדי עד, אתם בונים עוד קילו שיישאר איתכם לעד.

 

(צילום: jdtornow-cc-by)


 

החתונות הקטלניות ביותר, מבחינת הדיאטה, הן החתונות שבהן סגנון הריקודים לא מתאים לסגנון שלכם. במצב הזה, כל שנותר לכם לעשות, הוא להעמיס.

"אכלו לפני האירוע ובאירוע השקיעו בשיחה ובריקודים" - זה הרעיון שבדרך כלל מציעים למי שעושה דיאטה. "מקסימום תשתו מים ותאכלו מלפפון חמוץ". לדעתי, מדובר ברעיון נורא. קל מאוד לזהות גם ממרחק של כמה שולחנות את הסובל התורן. מתוך הראש שלו מתנשא 'בלון קומיקס' שאומר: "תאכלו ותיהנו, אני אסבול לי כאן בשקט. חכו עד שאסיים את הדיאטה התורנית ומיד אפצה את עצמי". ההבדל המהותי בין המרזה התורן לבין הרזה אמיתי הוא, שהאחרון באמת עסוק בשיחה ובריקודים ואילו המרזה נמצא בעיצומה של תוכנית הישרדות.

 

מה עושים?

בקבלת הפנים, אכלו רק את הירקות שבבופה. אתם יכולים ליהנות גם מהירקות המוקפצים בתנאי שהם ללא נודלס, מהירקות המאודים ומהסלטים בתנאי שאין בהם מיונז. הנטייה הטבעית היא לקחת ירקות מצד הערימה. המלצתי, קחו דווקא את אלה שבראש הערימה. השמן נוזל כלפי מטה לכן בראש הערימה כמעט אין שמן אלא רק טעם. (למרות שטכנית קל יותר לקחת מהצד).

מהמנה הראשונה אכלו ירקות ודג. בחרו כמובן דג אפוי. בשעת הדחק ואם אין ברירה הזמינו דג מטוגן וקלפו ממנו את החביתה שעוטפת אותו. מתברר, שגם דג אפוי יכול להיות מצופה הרבה מעל המצופה. הסירו עם המזלג את הרוטב השמנוני. בורקסים, פחזניות ושאר פחמימות לבנות הם ממש מיותרות ומשמינות. הכבד, הוא הפילטר (המסנן) של הרעלים של הפרה או התרנגולת. אתם לא זקוקים לרעלים שבעל החיים הצליח להיפטר. לכן, העדיפו שהכבד הקצוץ, לא ייכלל בסעודת המצווה. בנוסף, אתם יכולים לבקש מהמלצר שיביא לכם ירקות מהבופה. (גם לאחר שפינו את הבופה).

 

(צילום: avlxyz-cc-by)


 

הירקות שמוגשים לפני המנה העיקרית שוחים במיונז. גם אם מאוד תתאמצו לא תצליחו להוציא מהקערה חסה, או עגבניית שרי ללא הלבן הלבן הזה. בקשו מהמלצר קערה ללא רוטב.

מנה עיקרית מוגשת בשעת לילה מאוחרת. אז נכון, אתם שילמתם. אבל למה מערכת העיכול צריכה לשלם. דווקא בשעה 22:30 בלילה מגישים את המנה הכבדה. ואחרי שגמרתם את כל התוספות רק אז מגיע הבשר לסוגיו. תוותרו לה, למערכת העיכול כמובן. אך אם אתם חייבים, תאכלו את הירקות.

קינוח - רק בשבילו שווה לחיות. אך כמות הסוכר והשומן שבו תהרוג אותנו. ועוד דבר - אם עד עכשיו האוכל היה נורא. כנראה שגם הקינוח יהיה כזה. חבל להשמין בשביל משהו לא מוצלח.

מנה צמחונית- זאת לא מילה נרדפת למנה דלת שומן. להיפך! המנה הצמחונית יכולה להיות הרבה פעמים שניצל צמחי שטוגן לעייפה. או סתם פשטידה מטפטפת.

 

שרה בר אשר, מטפלת ברפואה משלימה ובשיטת "אכול נכון לפי סוג הדם שלך". הטיפול באמצעות המייל, או הטלפון, או בקליניקה לרפואה משלימה באלקנה.