אחרי החגים דיאטה!

חיכיתם לאחרי ראש השנה ואחר כך עד שיעבור יום כיפור. ואז דחיתם את זה לאחרי סוכות… אין לאן לברוח, אחרי החגים כבר כאן וצריך לחזור לשגרת התזונה הנכונה. כמה עצות ממומחים שיקלו עליכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/17 13:59 כה בתשרי התשעח

אחרי החגים דיאטה!
ממחר דיאטה, צילום: shutterstock

קיבלנו טיפים מצוינים מחלי ממן, כוהנת הדיאטות ומנהלת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא, ומאיילת נדיב ונוגה מרקו, מנהלת מחלקת דיאטה ודיאטנית קלינית בסטודיו סי, שיסייעו לנו לחזור לשגרה גם בענייני התזונה הנכונה, ואם אפשר - גם להוריד את מה שהעלינו בחגים.

גם חלי ממן וגם סטודיו סי מסכימים על כך שאנו צריכים להיות מודעים למה שאנחנו אוכלים, ושכדאי לכתוב לנו מה אכלנו בכל יום. 
חלי ממן: "תהליך ההרזיה מושפע מגורמים רבים אך הגורם המשמעותי ביותר אינו האכילה, אלא דרך החשיבה שלנו, המצב הרגשי שלנו ובעיקר הדיאלוג הפנימי שלנו עם עצמנו. חשיבה חיובית מעניקה מוטיבציה לאכילה נכונה ולחיים פעילים. לעומת זאת רגשות שלילים מסיטים אותנו מהמסלול. עשו שינוי קטן, הוא יכול להביא לשיפור גדול. כדי להתחיל את השיפור, קחו דף ועט ובמשך היומיים הקרובים כתבו כ-ל מה שאתם אוכלים ושותים. תרוויחו פעמיים: תדעו באמת מה אתם אוכלים ותוכלו לקבל החלטות בהתאם – מה אפשר להוריד מהיום-יום שלנו, בלי להרגיש רעבים מידי. ברגע שאנחנו מודעים לעצמנו ולמה שאנחנו אוכלים, ההרגשה משתפרת כליל. 

עוד הסכמה גורפת: לא לדלג על ארוחות, ולאכול שש ארוחות קטנות יותר במשך היום. בסטודיו סי מדגישים את חשיבותה של ארוחת הבוקר, וחלי ממן ממליצה תמיד ללכת עם הכלל שאומר שמזון ביתי תמיד עדיף.

מה לאכול בארוחות האלו? 
חלי ממן: " שימו לב שבצלחת יש לכם מגוון צבעים, ושלא בכל צהריים אתם בוחרים שוב בשניצל הנצחי ובאורז, חברו הטוב. כאשר אנו אוכלים מגוון של מזונות, עולים מאוד הסיכויים שנצליח לרזות. כך הגוף מקבל את כל מרכיבי המזון להם הוא זקוק, וגם הנפש שמפעילה אותנו מקבלת ולא מרגישה "אומללה" ומחפשת פיצויים. לא צריך גם אורז גם לחם וגם אפונה באותה ארוחה. להחליט על פחמימה אחת ו/או חלבון אחד. כי כשיש מבחר טועמים מכל אחד ומגיעים לכמויות. שימו לב – תירס, אפונה, תפוח אדמה ובטטה הם לא ירקות, הם פחמימות.
סטודיו סי: "מומלץ להתארגן מבעוד מועד עם הארוחות במקום העבודה. הכינו מראש כריכים מלחם קל עם ממרחים שונים + שקית ירקות. אפשר גם להביא למשרד אוכל מוכן מבושל מהבית. כך תחסכו אכילה לא מבוקרת בשעות העבודה כשהרעב מציק, ולא תיכנעו בקלות לבורקסים, לפיצה או להמבורגר עם צ'יפס. וגם - כשמגיעים הביתה אל תלכו ישר למקרר. הכינו לכם כוס שתייה חמה כמו קפה או תה. פיתחו כל ארוחה באכילת ירקות. לאחר מכן איכלו את המנה העיקרית. חשוב שתמיד יהיה לכם בתיק תפוח וכמה שקדים או תמרים. הרבו בשתיית מים והימנעו משתייה מתוקה או אלכוהול, ונקו את הבית מחטיפים וממתקים. 

לחלי ממן יש כמה טיפים שיגרמו לכם לא להשתולל: "לשולחן הגישו לעצמכם רק את גודל המנה שתכננתם ומדדתם. את השאר שימו במקרר חזרה לפני הארוחה. אם אתם אוכלים בחוץ - בקשו מהמלצר לוותר על תוספות כמו מיץ ועל הגדלת המנה באגורה. וטיפ לאמיצים – בקשו מהמלצר לארוז לכם חצי מהמנה. היא בטוח גדולה וטוב שיהיה לכם ממנה גם לאחר כך.

מה עם ספורט?
חלי ממן: "חשוב לאמץ אימונים קלילים יומיומיים. בין 30-45 דקות ביום בו אתם מעלים את קצב הלב. טיפוס מדרגות, רכיבה על אופניים, הליכה קלה, שחייה ועוד. אל תאכלו מול הטלויזיה. זה יוריד משמעותית את כמות הקלוריות שאתם אוכלים ביום. אוכלים – כבדו את האכילה והתיחסו אליה. סטודיו סי: "נצלו את מזג האוויר הנעים להליכה ולפעילות גופנית מחוץ לבית. חשוב להכניס ביומן הפגישות גם מפגש עם הדיאטנית האישית וכן את חוגי הספורט שלכם. חזרו לפעילות הגופנית שעסקתם בה טרם החגים, וגם לדיאטנית האישית שלכם למפגש החד שבועי.

בהצלחה!