שאל את הרב

תמונות מהחתונה בפייסבוק

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/04/24 07:31 ט בניסן התשפד

שאלה

התחתנתי לפני במה שבועות, אחרי שנים רבות של ציפיה והמתנה ועבודה (כולל שברונות לב) לקראת זה.

עכשיו רוצה להעלות כמה תמונות לפייסבוק מהחתונה כדי לשתף את האנשים בחיים שלי בשמחה שלי ולקבל פרגון ותגובות משמחות, וכן, גם לייקים (גם יש הרבה שביקשו שאשלח תמונות ואפרסם). יודעת ומודה שיש בזה משהו קטנוני וחיצוני ולא גדול, אבל זה מקומי עכשיו וזה יעשה לי טוב. האיש שלי מאוד לא רוצה שאעשה את זה, ושלא אעלה תמונה שלו, שלי איתו. אומר שזה לא צנוע, שזה מעורר קנאה, שזה חיצוני ולא טוב מבחינה הלכתית וערכית. מבינה מה שהוא אומר ועדיין קשה לי עם זה. אני לא אחת שמעלה תמונות כל יום והרבה, ממש לא, רק פעם ב. ופעם ב, זה כיף לי ועושה לי טוב, וקשה לי שמצמצמים ומגבילים אותי, ושזה לא בא ממני. לא חושבת שזה איסור אלא שזה תחום אפור שברור שיותר טוב מכל הבחינות לא להעלות תמונות בכלל אבל שזה לא עברה להעלות תמונות צנועות כדי קצת לשמוח עם אנשים ולרצות לקבל תגובות מחממות לב שעושות נעים וכיף ומשמחות, אחרי שנים שחיכיתי לזה ולשמוח עם כולם. אציין גם ששנים בכל פעם כמעט שמעלה פוסט ובטח תמונה לפייסבוק, אני עוצרת ושואלת את עצמי בשביל מה ומתפללת שזה יבוא ממקום טוב ויוביל לטוב, וגם עכשיו אני רק רוצה לשמוח עם אנשים ולשמוח מתגובות, וגם לעשות טוב בכך שאתן תקווה לחברות ואנשים כמוני שמחכים הרבה שנים, ויראו שבסוף זה קורה, ויקרה גם להם. אני גם מודעת לבעייתיות שזה עלול לגרום (חוסר צניעות למרות שהתמונות צנועות, ועדיין, קנאה אולי או התמקדות בחיצוניות), פשוט לא חושבת שהיא נוראית כל כך, ושזה העולם שאנחנו חיים בו היום וזה דבר רגיל וסטדנרטי. אבל אישי כן חושב שזה נורא ואני בעיקר רוצה שיהיה בינינו שלום בית ולא לפגוע בזה, לכבד אותו ואת דעותיו, כולל את דעתו היפה שאם באמת חשובה לי דעת התורה וההלכה, להתייעץ עם רבנים. ולמרות שקשה לי שאולי אשמע תשובה שלילית שלא תמצא חן בעיני, אני עושה את זה. מקווה מאוד שתוכל להיות תשובה של פשרה ושל דרך ביניים, ולא קיצונית.. שתכיל גם את המקומות היותר נמוכים אך אנושיים (ולא נראה לי שממש אסורים גם אם פחות ראויים) שבי בהבנה אמפטיה והתחשבות.

מקווה יום אחד להיות צדיקה ושבכלל לא ארצה את הדברים האלה, זה פשוט לא המקום שלי עדיין לצערי, ובאמת נורא יבאס אותי לא להעלות תמונות בכלל, ומאוד ישמח אותי שאוכל כן לעשות זאת. כמובן, כל עוד לא עובר על הלכה מפורשת, שזאת דעתי. אבל לא מספיק יודעת ומבינה, ולכן שואלת.

בתודה.

תשובה

שלום וברכה

ראשית, בשעה טובה ומוצלחת.

אין איסור להעלות תמונות מחתונה לפייסבוק.

מהנימוקים שכתבת.

אבל השאלה אינה הלכתית אלא זוגית.

ומעתה והלאה - אתם במסע משותף, שבו שניכם נקראים למצוא את הדרך לעשות את מה שמקובל על שניכם, וליישב חילוקי דעות, התחשבות הדדית וכדו' בדרך הטובה ביותר לבני זוג.

בוודאי יהיו לכם עוד חילוקי דעות כאלה בהמשך. זה טיבם של החיים.

בדרך כלל (לא תמיד) - הטוב ביותר הוא להתפשר.

להסכים להעלות מעט תמונות, צנועות, שאכן משתפות את חברותייך בשמחתכם.

ולהסכים לדעתו לא להציף את הפייסבוק בתמונות.

ועל ידי כך תעשו את הצעד הראשון והטוב בחילוקי דעות בזוגיות.

האם אתם יכולים ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות