שאל את הרב

כתבתי כתובה נמוכה לאשתי והיא כועסת ופגועה

הרב הלל מרצבך הרב הלל מרצבך 21/08/23 18:38 ד באלול התשפג

שאלה

שלום לרב

אני חי בזוגיות עם בת זוגי כבר7 שנים ויש לנו שני ילדים לאחרונה התחתנו וכתבתי בכתובה סכום נמוך מידיי רציתי לציין שלאורך כל הדרך אני המפרנס בבית וגם יש לי אחריות מעבר לילדים להכל

היא מרגישה מושפלת נבגדת ומבוזה ולא רוצה אפילו לשלוח לרבנות אישור נישואין

הייתי מוכן לשנות את הסכום בשמחה כי ברגע הכתיבה הייתי בשוק מהמצב ולא חשבתי בבהירות או יותר נכון לא חשבתי בכלל

אשמח לעצה

תשובה

שלום וברכה,

סכום הכתובה הוא סכום שקבעו חכמים על סך 100 או 200 זוז (תלוי במצב האישה), סכום זה שווה לכמה אלפי שקלים בודדים (תלוי בשיטות השונות).

בימינו, יש שמוסיפים על הכתובה סכום גבוה, כדי להראות שהכתובה גדולה. אולם הדבר הזה גורם לפעמים להרבה בעיות, כשזוג מתחיל תהליך גירושין. פעמים רבות גובה כתובה מופרז גורם לעגינות של הגט תקופה ארוכה. ולכן לא מומלץ לכתוב סכום גבוה, ומעוד כל מיני סיבות שאין כאן המקום למנותם.

אוסיף שבדרך כלל לפני החופה, הרב שעורך את החופה, מתאם עם הזוג על גובה הכתובה כדי למנוע אי נעימויות עתידיות. מתוך דבריך אני מבין שזה לא נעשה.

תאמר לאשתך, שלא הבנתי כראוי את המשמעות של ההתחייבות הכספית. ואתה מוכן להחליף כתובה לכתובה חדשה (כמובן, באמצעות רב שיודע לעשות זאת), או לכתוב הסכם נוסף שאתה מתחייב לסכום כסף גבוה במידה ותיפרדו חלילה.

לסיכום, חבל מאוד שעל דבר כזה אשתך מרגישה כל כך פגועה. אתה יכול גם לומר לה בציבורים שלמים לא מוסיפים כלל מעבר לתקנה שתיקנו חכמים.

לסיכום, אמליץ לכם כזוג לשבת עם רב שמבין בכתובות, ולקבל החלטה איך לגרום לאשתך להיות שמחה. ובתפילה שתזכו לבנות בית נאמן בישראל.

"והאמת והשלום אהבו".

כתבות נוספות