שאל את הרב

מה עושים כשהכל תקוע?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/01/18 14:41 טו בטבת התשעח

שאלה

שלום.

אני נשואה באושר מזה שלוש שנים, אבל לצערי אני מרגישה שהרבה דברים חסומים ותקועים לנו, בכל מיני תחומים. אני לא מצליחה להיכנס להיריון, ובבית (שהוא אפילו לא שלנו) מתגלים כל פעם משהו חדש שצריך לתקן, פעם החשמל נופל, פעם איזה ארון נשבר, פעם אנחנו מגלים במטבח תולעים/נמלים/יתושים, כל פעם יש איזה משהו. אני מרגישה שפשוט אין ברכה בבית (למרות שפרנסה טובה ב"ה יש). אני מרגישה כמו כישלון.

תשובה

שלום וברכה

ראשית, אני מקווה ומברך שתהיה לך זריחת שמש והארת חיים.

אין לאיש מושג מהי המשמעות שהביאה את הכל המקרים האלה לאותה תחושת תקיעות. השאלה שאנו מתמודדים איתה תמיד היא מה לעשות עם התחושות האלה.

אפשרות אחת, בה את בוחרת עכשיו, היא לחוש תחושת כישלון. גם את יודעת שזה לא מוביל לשום מקום טוב, ולא מקדם אותך לשום מקום, אבל נראה לך כעת שזה הדבר הנכון.

אבל אפשר לבחור אחרת. אפשר לבחור להכיר בכך שעומדים בפנינו אתגרים, אפשר לשאול את עצמנו היכן נקודות ההארה שבחיים האלה, לשמוח על דברים שישנם, לכאוב דברים שלא קיימים ולחפש דרך להיגאל מהמצוקה, ולשנות כיוון דרך ההסתכלות שלך עצמך.

לאמור, מה שאני מציע הוא דווקא לשנות שני דברים: דבר אחד, לחפש את הדברים שמצליחים בהם ולהתקדם בהם. משעה שאדם חש שהוא מתקדם בדבר מה זה כדור שלג חיובי, המשפיע על כל צורת ההתכלות שלו על כל דבר. הדבר השני הוא את נקודת המבט הסובייקטיבית: לדבר על הזדמנות ולא על כישלון, על הארה ולא על העצמת החושך.

בהצלחה גדולה

כתבות נוספות