שאל את הרב

חיי קדושה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/04/18 00:00 יד באייר התשעח

שאלה

שלום!

תמיד מדברים כמה חשוב לחיות חיי קודשה ואני באמת רוצה לחיות חיים כאלה' אני פשוט לא הצלחתי להבין איך. איך אני חיה חיים שבאמת מוקדשים לעבודת ה'?

תשובה

שלום יקרה,

התרגשתי מהשאלה שלך. בכמה מילים תיארת תחושה עמוקה וגדולה כל כך וחשפת רצון פנימי ואמתי לעבודת ה'. אני לא חושבת שאוכל לתת לך "מתכון" כיצד לחיות חיים של קדושה. משום שזה הרבה מעבר לכך. אבל אוכל לנסות ביחד איתך להתבונן בשאלה הגדולה הזו.

למה בכלל?

כתבת שמדברים תמיד על החשיבות שבחיי קודש, אבל למה את רוצה בכך? מה מעורר בך את הרצון הזה? ואפילו יותר מכך, באילו רגעים בחיים שלך הרגשת שאת מצליחה להיות קשורה לדבר הזה. שאת מצליחה לעבוד את ה' בדרך שמשמחת אותך?

אני חושבת שההתבוננות בשאלות האלו היא חשובה בתור התחלה, כדי לחבר את הדבר הגדול הזה אל עצמך. לא להסתכל מבחוץ רק ולשאול איך עושים את זה. אלא איך אני בכלל רוצה שזה

יתבטא בחיים שלי, מה משמח אותי בזה, מה זה בשבילי אומר להקדיש את החיים לעבודת ה'.

בכל דבר קטן..

יכולה להיות מחשבה שחיים שמוקדשים לעבודת ה' אלו חיים שעוסקים בהם בדברים גדולים, שכל היום עוסקים בלימוד תורה וגמילות חסדים וכו'. אבל בעצם, עבודת ה' היא בכל דבר קטן שאת עושה. הדבר הגדול הוא להצליח להכניס את הקב"ה בכל דבר, ולתת לו פתח תמיד. גם בדרך בה את עולה לאוטובוס, עונה להורים, עוזרת לאחים הקטנים וכדו'..

כלומר, להקדיש את החיים לעבודת ה' כמו שכתבת, זה לא דורש לעשות מהפך גדול חיצוני בחיים. אלא בעיקר מבפנים. "בכל דרכך דעהו"- בכל דבר שאת עושה, לדעת שזה קשור לה'. זה בא ממנו, וזה גם לכבודו. כמובן שזו מחשבה גדולה, שצריך עבודה כדי להיות מסוגלים להחזיק אותה בראש ולתת לה למלא אותך.

הלכה..

מעבר לכך, עבודת ה' מתבטאת גם בהלכה ובדברים אליהם אנחנו מחויבים. ביכולת לפעול לפי התורה והדרך שניתנה לנו, גם אם זה לא תמיד מה שמתחשק לנו. להיות מסוגלים להבין שיש דבר גדול יותר שמסמן לנו את הדרך לחיות בצורה הנכונה, גם אם לא נבין את כל הפרטים הקטנים.

לסיכום..

רוצה גם לנסות להציע לך ללמוד ספר שמעניין אותך ומחבר אותך. את יכולה לנסות ללמוד לבד או אולי עם חברה שנוח לך איתה.. הלימוד יכול ליצור חיבור והבנה עמוקה יותר של נושאים חשובים כאלה..

מהמילים הבודדות שלך, אני מרגישה שיש בך רצון גדול. ועצם הרצון הוא כבר חצי מהדרך.. לרצות לעבוד על זה, לרצות לחיות את זה. אני מאמינה שלאט לאט תצליחי למצוא את הדברים שמחברים אותך עוד ועוד, שתצליחי לסלול את הדרך שלך.

מקווה שהצלחתי לתת לך קצת כיוון..

שיהיה המון הצלחה בכל!

מעין

maayand054@gmail.com

כתבות נוספות