תבוא כל יום: ביקור טראמפ הקפיץ את נתניהו בסקרים

בעקבות הביקור הלבבי, הליכוד קפצה ל-30 מנדטים ואילו יש עתיד נחלשה ל-22. המחנה הציוני והבית היהודי ממשיכות לדשדש

חדשות כיפה 28/05/17 07:45 ג בסיון התשעז

תבוא כל יום: ביקור טראמפ הקפיץ את נתניהו בסקרים
טראמפ, מוזיאון ישראל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר הפגין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, חמימות רבה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אמש (מוצאי שבת), בסקר מכון 'מדגם' בשיתוף איי פאנל שנערך עבור חדשות 2, התברר כי היא השתלמה מאוד לליכוד שזינק במספר המנדטים והותיר את יאיר לפיד מאחור.

לפי הסקר זינקה מפלגת השלטון ב-8 מנדטים והתייצבה על 30. יש עתיד ירדה בצורה משמעותי וקיבלה 22 מנדטים. הרשימה המשותפת המשיכה לבסס את עצמה כמפלגה השלישית בגודלה בישראל כשקיבלה 13 מנדטים.

שתי המפלגות שראשיהן רואים עצמם במועמדים לגיטימיים לראשות הממשלה, המחנה הציוני והבית היהודי, המשיכו לאכזב כשזכו ב-12 ו-9 מנדטים בהתאמה. המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, בדומה לכולנ וישראל ביתנו קיבלו 7 מנדטים כל אחת, מרץ 6 ואילו שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון לא הצליח לעבור את אחוז החסימה.

בסקר נבדקה האפשרות שאהוד ברק יחזור לחיים הפוליטיים ויתמודד מול נתניהו בראש המחנה הציוני. אפשרות זו הוסיפה למפלגת השמאל 3 מנדטים בלבד, 2 מהם עברו מהשמאל ואחד מהימין.

בנוגע למידת ההתאמה לעמוד בראשות הממשלה, נתניהו עדיין מוביל בפער גדול על שאר המתמודדים כשקיבל 35% מקולות הנשאלים. בלפיד תמכו 14%, באהוד ברק 6%, יעלון קיבל 6%, בנט 5% ובהרצוג תמכו 4% בלבד

כששאלנו מי מהמועמדים הכי מתאים לכהן כראש הממשלה, נתניהו מוביל בפער גדול מאוד: 35% מהנשאלים מעדיפים אותו, לפיד במקום השני עם 14%, אהוד ברק במקום השלישי עם 9%, יעלון עם 6%, בנט עם 5% והרצוג עם 4%.

כששאלנו האם הנשאלים בעד הסכם שלום המבוסס על פתרון שתי מדינות על בסיס קווי 67 עם שמירה על גושי ההתנחלות הגדולים, 47% השיבו שהם בעד, 39% התנגדו ו-14% השיבו שהם לא יודעים. עם זאת, ייתכן שהכללה של חלוקת ירושלים בסקר כזה הייתה מובילה להתהפכות של הנתונים.