ארבעת חוקי היסוד: כך תקבעו כמה כסף תביאו לחתונה

איך קובעים מה הסכום אותו צריך למלא בצ´ק רגע לפני החופה והאוכל? ארבעת חוקי היסוד לקביעת סכום הצ´ק שתעניקו לרגל שמחתם של הזוג הטרי התורן

חדשות כיפה מוריה שטרנליכט 22/02/15 20:05 ג באדר התשעה

ארבעת חוקי היסוד: כך תקבעו כמה כסף תביאו לחתונה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

שמחה גדולה. חבר טוב מתחתן, השכנים החביבים משיאים את בנם , ידידה מהעבודה מצאה את אהבתה. ואתם, בתור החברים/ שכנים / מכרים ... זכיתם להזמנה מהודרת לחתונה הבעל"ט. וכאן ה'שמחה' רק מתחילה... הדילמה שמעיקה על כל משתתפי החתונה המזמינים והמוזמנים תחילתה במזומנים. כיצד תוכלו להיות בטוחים שהצ'ק שרשמתם אכן עונה על הצפיות? לפניכם ארבעת הכללים להחלטה נכונה:

חשבון נפש אל נפש: בראש ובראשונה, עליכם לאמוד את סוג הקרבה והקשר הרגשי הנמתח בינכם לבין המועמדים, שבו על כוס קפה. היזכרו ביום בו נולדה היכרות זו, ובאירועים הסבים סביבה עד עצם היום הזה. באופן כללי, קשר דם בהכרח יחייב אתכם ביתר שלמונים. אולם, עם זאת, יקר חבר קרוב, מאח רחוק.

"ובשמחתכם ישמח ליבנו גם אנו"- אם לא הבנתם מה מסתתר מאחורי הציטטה הזו מכל הזמנה קלאסית, אני אסביר. שמור לי ואשמור לך- תשמחו אותנו עם מתנה הוגנת, נחזיר לכם בהתאם. בטרם תחליטו כמה לתת, היזכרו האם אתם קבלתם מהם מתנה בשמחות שלכם? או שבקרוב גם לכם תהיה סיבה להזמין אותם לחגוג עמכם. כשהוגים בנושא מבינים שכל עסק המתנות זה כמו שוק הלוואות... אני נותן לך לכבוד החתונה שלך ואתה מחזיר לי את הסכום הזה לפחות עד לחתונה שלי.

בערי יהודה? בחוצות ירושלים? - עוד נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון, היא המקום והעיתוי בו תתקיים החתונה. ניקח בחשבון שבאירוע יוקרתי מוגשות מנות גורמה מפוארות לעומת רבע עוף או שניצל שתקבלו בבית הכנסת. מיקום קרוב, בהחלט מהווה הקלה רבה, חוסך לנו כוח , זמן וכסף. כשהמחותנים היקרים סוחבים אתכם לאיזה גן אירועים מרהיב באמצע שומקום, זה לעתים קרובות ממש מכביד. בדומה לכך אם ישלפו אתכם מהבית המוסק בערב סוער או שתגיעו בחום הלח באמצע אוגוסט לרחבת ריקודים ללא מיזוג... מן הסתם, כל הנ"ל יורגשו ברמת הפרגון שתפגינו בצ'ק.

איזהו חכם? הרואה את הנולד! תבינו שמה שאתם נותנים כעת עשוי לקבוע רף מסוים שתתקשו לרדת ממנו בעתיד, בשמחות נוספות. גם הזוג החביב הזה הולך בעזרת ה', ללדת לכם עוד כמה אירועים... היו הגיוניים, אל תיקחו משכנתא למימון חתונות חבריכם. אף אחד לא מצפה מסטודנט מובטל או סטז'ר לכסות לו את הירח דבש.

בסופו של דבר תוכלו להיעזר במחשבוני "כמה כסף להביא לאירוע" הפזורים ברשת, בכדי לבחון את החלטתכם בהתאם לנורמות המקובלות. אך מבחן האמת שייתן לכם מענה מושלם יהיה טמון בסכומי הצ'קים שאתם תקבלו באירוע הבא שלכם... מזל טוב!