הביני"שים כובשים את גלי צה"ל

לראשונה בתולדות תחנת הרדיו הצבאית, יתקבלו לשורותיה גם חיילים במסלול ישיבות ההסדר, שישרתו במשך שנה וארבעה חודשים. פורצי הדרך - מישיבות הגולן ובית אורות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/06/13 17:25 יב בתמוז התשעג

הביני"שים כובשים את גלי צה"ל
גלי צהל, צילום: גלי צהל

לראשונה בתולדות תחנת הרדיו הצבאית, ישרתו בגלי צה“ל חיילים במסלול ההסדר - כך נודע לכיפה. פורצי הדרך הראשונים הם שני תלמידים מישיבות הגולן ובית אורות, שפנו בבקשות אל גל"צ, עברו את מבחני התחנה ולאחר אישור מיוחד מצה"ל מאיגוד ישיבות ההסדר עתידים בעוד כחודש להתגייס ולהתחיל את מסלול ההכשרה כבני"שים הראשונים בגלי צה"ל.

התלמידים ישרתו בגלי צה“ל במשך שנה וארבעה חודשים,כמקובל ב“הסדר“. באיגוד ישיבות ההסדר אישרו בשיחה עם כיפה את הפרטים.

בכנס יש"ע להסברה ותקשורת 2013 של מועצת יש"ע בתחילת השבוע ציין ירון דקל, מפקד גלי צה"ל כי בקורס ההכשרה הנוכחי של התחנה הצבאית ישנם 9 דתיים מתוך 30 חניכים - והדגיש כי אין זה מקרי: "המועמדים נבחנו על פי התאמתם המקצועית ולא כפי שהיה קודם. הנחתי לצמצם את שאלון הידע הכללי. בשביל ידע כללי יש היום גוגל. חשובה לי המוטיבציה של המתגייסים. כמובן שכעת נטל ההוכחה על כתפיהם".

”גל"צ צריכה לייצג באופן ברור ובהיר יותר את מדינת ישראל לגווניה השונים, זו תפישתי וזו הרוח שהבאתי איתי. גלי צה"ל סובלת מבעיה של תדמית תל אביבית אך זהו כלי תקשורת פלורליסטי ונטול אג'נדות פוליטיות“, הוסיף דקל.