ושוב: מחפשים רב לירושלים

על פי החלטת בג"ץ, החל מחדש הליך הבחירות לרבנות העיר ירושלים, כשרבני וגבאי בתי הכנסת בעיר הוזמנו לקחת חלק במינוי. ההצעות לוועדה יתקבלו בשלושה השבועות הקרובים

חדשות כיפה אורי פולק 01/03/11 00:00 כה באדר א'

ושוב: מחפשים רב לירושלים

הליך הבחירות לרבנות העיר ירושלים - מתחיל מחדש. מודעות בשמו של הרב ניסים בן שמעון, יו"ר הועדה הבוחרת, פורסמו אמש (ב) במספר עיתונים, בקריאה אל רבני וגבאי בתי הכנסת בירושלים, לשלוח תצהיר מפורט אשר יעזור לקבל החלטה שיווניות בדבר בתי הכנסת שיזכו לייצוג באסיפה הבוחרת.

על פי ההודעה, מתוך 48 חברי הועדה הממנה את רבני העיר, 24 יהיו נציגי בתי הכנסת. במודעות הפרסום נכתב כי "על מנת לתת ייצוג הולם לכלל בתי הכנסת, באופן שישקף את הרכב העדות השונות ואת שכונות העיר השונות, נבקש מרבני וגבאי בתי הכנסת לשלוח אלינו תצהיר מפורט אשר יעזור לנו לקבל החלטה שוויונית בדבר בתי הכנסת שיזכו לייצוג באסיפה הבוחרת". ההצעות לוועדה יתקבלו בשלושת השבועות הקרובים.

כפי שדווח בכיפה, הליך בחירת רב העיר ירושלים החל מחדש על פי הוראת בג"ץ, אשר קבע כי בג"ץ כי יש להתחיל את התהליך מחדש בשל העובדה כי נמצאו ליקויים רבים בדרך בחירת בתי הכנסת לאסיפה הבוחרת את רבני העיר ובאופן התנהלות ועדת הבחירות לבחירת הרבנים ראשיים לירושלים. בכך קיבל בג"ץ את עתירתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ואת עתירתה של תנועת נאמני תורה ועבודה בשיתוף עם מועצת העיר רחל עזריה, ח"כ אורי אורבך ואיגוד בתי הכנסת הציונים.

ראש עיריית ירושלים ציין כי החלטת בג"ץ "תמנע מחטפים נוספים ותאפשר בחירת רב ציוני לעיר, לצד רב חרדי. בחירת בתי הכנסת חייבת לשקף את אוכלוסיית העיר ללא אפליה ואי שוויון". בלשכתו של ברקת מדגישים כי עמדתו של ראש העיר גורסת כי רב ראשי מן הזרם הציוני, מתוך שני רבני העיר, הינו הכרח בעיר בה 70% מהאוכלוסייה היהודית איננה חרדית ובעלת צרכים ייחודיים משלה, ועל כן ראוי שאחד מהרבנים שייבחרו יהיה מהזרם הציוני.