מחאה על רדידות השיח

הרב יהודה גלעד, ראש ישיבת מעלה גלבוע, קורא לרב זייני לחזור בו מסגנון הדברים בו השתמש נגד ביקור הרבנים במסגד. "איך אפשר להאשים רבנים כאלה במחלת נפש?"

חדשות כיפה אורי פולק 17/10/10 00:00 ט בחשון התשעא

מחאה על רדידות השיח

"צריך לקרוע קריעה על שהגענו למציאות בה סגנון השיח התדרדר לשפל שכזה, בו רב אחד משתמש בביטויים כה מעליבים כלפי רב אחר, קל וחומר כלפי תלמיד חכם עצום כמו הרב אהרן ליכטנשטיין", כך אומר הרב יהודה גלעד, ראש ישיבת מעלה גלבוע, בתגובה לכיפה לאור הדברים החמורים שהשמיע הרב ד"ר אליהו רחמים זייני, רב הטכניון וראש ישיבת "אור וישועה", כלפי משלחת הרבנים למסגד שהוצת בבית פגאר.

כזכור, בתשובה הלכתית שפורסמה באתר הישיבה מתח הרב זייני ביקורת נוקבת על הביקור שערכו רבנים בולטים מגוש עציון במסגד שהוצת בבית פגאר, בחודש שעבר - ובראשם הרב אהרן ליכטשנטיין, ראש ישיבת הר עציון.

בתשובתו ציין הרב זייני כי "ביקור הרבנים במסגד שהוצת הוא צעד מחפיר, פרי רגש גלותי שהביא אותם להכתים את העם היהודי כולו לפני שבכלל נדע מי שרף את המסגד". עוד כתב הרב זייני כי "מדובר בביקור בו דמויות המתיימרות לייצג תורה הלכו לנחם אויבינו" וכי "אין מנוס אלא להגיע למסקנה המתבקשת והיא שהן אכולות רוח נוצרית כנראה עד לשד עצמותיהם אף מבלי להיות מודעים אולי לכך".

"דווקא בשבוע בו מציינים את יום השנה ה-15 לרצח ראש הממשלה רבין ז"ל, קיוויתי לגלות כי סגנון השיח בציבור שלנו יהיה שונה. שתלמידי חכמים, על אף המחלוקות, יוכלו להרבות שלום בעולם ולשמור על התנהלות אחרת, ראויה יותר", אומר הרב גלעד. לדבריו, "סגנון דומה של הכפשות קיים לצערי בחברה החרדית, אך אסור לנו להגיע אל הדיוטא התחתונה הזו. איך אפשר בכלל להאשים את הרב ליכטנשטיין בנטיות נוצריות או ב"התיימרות לייצג תורה"? איך אפשר להעלות על הדעת כי הרבנים הללו לוקים במחלת נפש, כפי שרמז הרב זייני? זה מזעזע".

בשיחה עם כיפה, קורא הרב גלעד לרב זייני "לחזור בו לאלתר מדבריו ולא לתת יד לרדידות השיח. אני מכיר את הרב זייני ורואה בו תלמיד חכם עצום, זאת על אף שאינני מסכים עם עמדותיו, כפי שהוא איננו מסכים עם עמדותיי. עם זאת, הכינויים בהם השתמש - נוראיים. אפשר לחלוק, אין דף בתלמוד שאיננו רווי מחלוקות, אך חובה עלינו לשמור על סגנון השיח".