הרבצ"ר לא טס לרומניה

חשיפה: בניגוד לפרסומים באמצעי התקשורת, הרב תא"ל רפי פרץ לא יצא עם משלחת צה"ל לאזור התרסקות ה"יסעור" ברומניה

חדשות כיפה אורי פולק 29/07/10 00:00 יח באב התשע

הרבצ"ר לא טס לרומניה
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב רפי פרץ, לא הצטרף למשלחת החילוץ לאתר התרסקות ה"יסעור" ברומניה, זאת בניגוד לפרסומים בכלל אמצעי התקשורת במהלך השבוע האחרון. חרף הפרסומים על דבר יציאתו של הרב פרץ לרומניה, אומר לכיפה גורם בכיר ברבנות הצבאית כי "הרבצ"ר פיקד על אנשי המשלחת מבסיס הקרייה בתל-אביב. הוא מעולם לא היה אמור להיות בדרכו לרומניה - וזהו שקר מוחלט".


באמצע השבוע מחו העיתונים היומיים על שליחתו של הרב פרץ לרומניה, זאת בשל מעורבותו ב"אסון הכבל". כזכור, בשנת 1992, באימון של לוחמי יחידת החילוץ 669, נקרע כבל מנוף ההרמה ושני לוחמים - סמל גיל צוריאנו וסמל אסף רוזנברג - נפלו מגובה רב ומתו מאוחר יותר. שני החיילים לא נהרגו מיד עם פגיעתם בקרקע והרב פרץ, שהיה קברניט המסוק, החליט להזעיק צוות חילוץ מבסיס תל נוף שבמרכז הארץ. ועדת החקירה שהוקמה מאוחר יותר בעקבות האירוע, נזפה ברב פרץ והמליצה להעמיד לדין חלק מהמעורבים בתקרית.


(עמוד השער של ידיעות אחרונות)


"הזוי לשלוח את הרב פרץ לרומניה", זעק העיתון "ישראל היום", תוך שהוא מצטט את לאה צוריאנו, אמו של גיל צוריאנו ז"ל, שנהרג ב"אסון הכבל". גם "ידיעות אחרונות" דיווח על מעורבותו של הרבצ"ר במשלחת רומניה, ובעמוד הראשי של העיתון בבוקר יום רביעי התנוססה הידיעה לפיה יטוס הרב רפי פרץ לרומניה בכדי לזהות את החללים.


אתמול, במהלך העתירה נגד מינוי הרבצ"ר בבג"ץ, אמרה צוריאנו כי "כל מי ששוגה בצה"ל, הולך קדימה. לא הייתי שולחת אותו לרומניה, זה הזוי. דווקא כאשר אנחנו מדברים על ערך עליון, הצלת חיי אדם, הוא כשל בזה. זה המסר שאנחנו מעבירים לחיילי צה"ל? הערכים במדינה שלנו הלכו לאיבוד". הגדיל לעשות עורך הדין, אליעד שרגא, המייצג את משפחות ההרוגים. עו"ד שרגא אמר בעקבות "שליחתו" של הרבצ"ר לרומניה, כי "אפילו השטן לא יכול היה לשרטט תסריט שכזה שדווקא היום רפי פרץ, מי שהפקיר פצועים, נוסע לרומניה כסמכות המוסרית העליונה של צה"ל על מנת לזהות את גופות חללי היסעור".


דובר צה"ל אישר את הדברים לפיהם הרב תא"ל רפי פרץ, לא נכלל במשלחת לרומניה.