בג"ץ ידון בעתירה נגד הרבצ"ר

מינויו של הרב רפי פרץ ידון היום בבג"ץ, זאת בעקבות עתירת המשפחות השכולות מ"אסון הכבל". העותרים: "הרב רפי לא יכול להיות סמכות רוחנית ותורנית"

חדשות כיפה אורי פולק 28/07/10 00:00 יז באב התשע

בג"ץ ידון בעתירה נגד הרבצ"ר
דובר צהל, צילום: דובר צהל

עתירתם של הורי החיילים גיל סוריאנו ז"ל ואסף רוזנברג ז"ל נגד מינויו של הרב תא"ל רפי פרץ לתפקיד הרב הצבאי הראשי, תדון היום (ד) בבג"ץ. סוריאנו ורוזנברג ז"ל, שני לוחמים ביחידת החילוץ והפינוי בהיטס 669, נהרגו באסון הכבל ב-1992 בעת שהרב פרץ שימש כטייס מסוק ה"יסעור" ממנו נפלו.

ועדת החקירה שנפתחה בעקבות האירוע, בראשות השופט אליהו וינוגרד, מתחה בזמנו ביקורת קשה על תפקודו של הרב פרץ במהלך האירוע. לדבריהם מנע הרב פרץ מצוות המסוק להעניק להם עזרה לאחר שהכבל אליו היו מחוברים נקרע והוא אף ננזף על כך. עם ההודעה על מינויו של הרב פרץ לתפקיד החדש, מחו המשפחות השכולות ודרשו לפסול את המינוי. "זה מינוי פסול מוסרית", ציינו המשפחות במכתב ששלחו לרמטכ"ל, "אדם כזה שישב בקוקפיט 50 דקות ולא סייע לנפגעים בטענה שאלו ההנחיות לא יכול להיות סמכות רוחנית ותורנית".

כזכור, הרב תא"ל רפי פרץ נכנס לתפקידו לפני מספר שבועות והחליף בתפקידו את תא"ל הרב אבי רונצקי. בג"ץ אישר את כניסתו לתפקיד, לאחר שהשאיר לעצמו את האפשרות לפסול בדיעבד את המינוי, לאחר דיון בעתירה. את המשפחות השכולות מייצג עורך הדין אליעד שרגא.

"צר לנו כי עניין זה מועלה נגדו גם אם הוא בא מהלב ועקב צער כבד שאין לו מזור", נמסר בתגובה מדובר צה"ל. "בעקבות האירוע הוחלט בשעתו לצד מספר החלטות נוספות לנקוט הליך של צעד פיקודי נגד רס"ן פרץ. מבלי להמעיט בחומרת האירוע ובהליך הפיקודי שננקט הוחלט כי אין בהליך זה כדי לפסול את הקצין מלכהן בתפקידים נוספים בצה"ל" סא"ל (מיל) פרץ משמש טייס ומדריך טיסה עד היום בבית הספר לטיסה של חיל האוויר לשביעות רצונם המלאה של מפקדיו. מועמדותו לתפקיד הרבצ"ר נשקלה ביסודיות על ידי כלל הדרגים המקצועיים והפיקודיים בצה"ל ונמצא כי הוא מתאים למלא תפקיד זה".