שמחים בייסורים

הרב אלון לתלמידיו: "עשיתי דברים מאוד לא הגיוניים כדי להימנע מחילול ה'. אני מקבל עלי באהבה את הייסורים"

חדשות כיפה יהונתן שיר 16/02/10 00:00 ב באדר התשע

שמחים בייסורים
Shalom, צילום: Shalom

"מתוך המשבר הזה, יצמח בעזרת ה ובמהרה, שמחה הרבה יותר גדולה" כך פתח היום הרב מרדכי אלון את שיחתו בעקבות האשמות שהטיחו בו חברי "פורום תקנה".


עוד בנושא:

פרשיית הרב אלון

קשה להאמין

התנהלות שגויה


מאות בני אדם הצטופפו היום בבית המדרש במגדל לשמוע את דבריו של הרב מרדכי אלון, תוך שהם שרים בקול ומפללים בליבם "עוצו עצה ותופר". אנשים מכל שדרות העם, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, שבאו להביע את תמיכתם ואהבתם לרב, אך לא פחות חשוב באו לשמוע דברי חיזוק וניחומים. כדרכו לאורך השנים בחר הרב אלון בשיחתו להרבות את האור ולהימנע ממחלוקת ושנאת חינם.


בשיחה הקצרה שהעביר בחר הרב אלון לא לתקוף ונמנע מלהתייחס ישירות ל"פורום תקנה" או לחברים בו. ורק התייחס לדברי הגמרא במסכת שבת "הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבים עושים מאהבה ושמחים ביסורים עליהם הכתוב אומר "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו". הרב אלון הדגיש בדבריו כי הוא מקבל את הייסורים באהבה.

"אני מבקש שאף אחד לא יכנס להכפשות האלה" אמר הרב אלון. "הטהרה והאמת יראו את דרכם הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים" הוסיף. בהתיחס לטענות שהושמעו נגדו ולגלות אליה יצא אמר הרב "על מנת להימנע מחילול השם, השתדלתי לעשות המון דברים מאוד מאוד לא הגיונים.. הכי לא הגיונים, בניגוד לעצת רבים וטובים. מנעתי את עצמי מהרבה עשייה, מהרבה בניה, אני חושב שהזכות למנוע חילול השם היא זכות גדולה.

"מאתמול בערב מבקש הקדוש ברוך הוא לזכות אותי בזכות נוספת, ואין מילים להסביר איך יד ביד, אני חש כל שנייה, איך הוא (הקב"ה) אוחז בי ומביא אותו להיות מוכן כל רגע לשלב הנכון."

לאחר הדברים, ובמשך שעות ארוכות, עמד הרב וחיבק וחובק ע״י המוני האנשים שבאו להצטופף במחיצתו ושסירבו לעזוב את המקום לפני שהחליפו עם הרב מילים אחדות ודברי חיזוק.

לאור התפתחות הפרשה יתכנסו הערב חברי "פורום תקנה" בירושלים כדי לדון בהתפתחויות.


השתתף בהכנת הכתבה ירחם שמשוביץ