התנהלות שגויה

טענות קשות על התנהלותו של פורום תקנה. מה באמת גרם לפיצוץ הפרשיה סביב הרב אלון

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/10 00:00 ב באדר התשע

התנהלות שגויה

לאחר הסערה שעורר אמש (ב) "פורום תקנה", נשמעות טענות קשות לפיהן, בניגוד לנאמר בהודעת הארגון, לא הרצון להגן על הציבור הוא זה שהניע את הפורום לפרסום הפרשיה. בהודעה שהוציא הארגון אמש נכתב "לצערנו התברר לנו לאחרונה כי ההגבלות יושמו רק באופן חלקי, וכי ההגנה על הציבור ומניעת מכשול מחייבת אותנו להביא את הדברים לידיעת הרבים". עם זאת נשמעת הטענה כי לא הפרת הסיכום בין הצדדים היא זאת שגרמה לפיצוץ הפרשיה.


ממידע שהגיע לכיפה עולה כי זה מספר שבועות שגוף תקשורתי מנסה לשים ידיו על הסיפור, וכי פרסומה של הפרשיה כעת נועד להקדים את הפרסום ולמנוע מהפורום ביקורת בנוגע לטיוח הפרשה, כיבוס הכביסה המלוכלכת בבית, ובמניעת פניה למשטרה.


אמש קיים הרב אליקים לבנון, מחברי ההרכב שמינה פורום תקנה, שיחה בישיבתו באלון מורה בה סיפר לתלמידים על הרצון למנוע את פרסומה של הכתבה, ועל החשש מביקורת עזה על הציבור הדתי. לדבריו בתחילת הפרשיה מונו ארבעה חברים לדון בעניין אך עם התפתחותה ובשל רגישות מושא התלונה התרחב בית הדין לעשרה חברים, בניהם הרבנים אריאל, ליכטנשטיין, גיסר, שרלו ועוד.


הרב צפניה דרורי: "לא מדובר על שום דבר"

גם הרב צפניה דרורי, ראש ישיבת קריית שמונה וחבר פורום תקנה, נתן אמש שיחה קשה לתלמידי הישיבה הצר על התנהלותו של פורום תקנה בימים האחרונים. בשיחה לכיפה אמר הרב דרורי כי "לא מדובר על עברה שאפשר להתיחס אליה, הרב מוטי אלון הוא יהודי חשוב. נחכה עוד קצת זמן ואז יבינו שלא מדובר על דברים שאנשים מדמיינים בדמיונם. לא מדובר על שום דבר". הרב דרורי ביקש להדגיש כי הוא אומנם חבר פורום תקנה, אך לא נטל חלק בדיון בעניינו של הרב אלון.


כזכור בעבר, כאשר התפוצצה פרשיית ההטרדות ב"נתיב מאיר", נשמעו טענות קשות על הטיוח במגזר הדתי ועל שתיקתם של רבנים שידעו על הסיפור אך פחדו לפנות בנושא למשטרה. הקמתו של פורום תקנה בשעתו נועדה למנוע הישנותם של מקרים דומים.

הרב בני אלון, אחיו של הרב מוטי אלון, תקף הבוקר בגלי צהל את פורום תקנה: "אם הוא היה עושה משהו רע כבר היו ממצים עמו את הדין", אמר איילון. "זו מין שטריבונה שבאמת אינני יודע מי מינה אותה ומה היא. ללא הליכי צדק טבעי, ללא בירור של שום דבר. הדברים הם גם לא נכונים. אם הייתה תלונה כלשהי, ומוטי היה צריך לברר את המעשה, הוא לא היה מתחבא בשום אופן".

היום (ג), בשעה 13:00, צפוי הרב אלון לתת הצהרה ובה גרסתו להשתלשלות האירועים.

יהודית שילת, מנהלת פורום תקנה, סירבה להתיחס לדברים.