נאמני תורה ועבודה: הבית היהודי והליכוד מכרו את עתידן של אלפי נשים

מינויים של שמונה דיינים בצל הדחתם של שלושה נוספים מתקבלת ברגשות מעורבים בציונות הדתית. הרב אפרתי: דיינים יראי אלוקים, נאמני תורה ועבודה: פגיעה באמון הציבור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/09/15 09:34 כז באלול התשעה

נאמני תורה ועבודה: הבית היהודי והליכוד מכרו את עתידן של אלפי נשים
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

מינויים של שמונה דיינים ציוניים דתיים חדשים הלילה בצל הדחתם של שלושה נוספים, בלחץ חרדי, מתקבלת ברגשות מעורבים בציונות הדתית.

הרב ברוך אפרתי, יו"ר רבני 'דרך אמונה' הגיב בסיפוק על בחירתם של הדיינים החדשים. "אשרי מדינתנו שזכתה לדיינים חדשים, אנשי אמת יראי אלוקים, הממשיכים את מסורת הפסיקה של גדולי הדורות.

"רבני 'דרך אמונה' מברכים את הדיינים שליט"א, ושמחים בשמחתם, שהיא שמחת העם כולו. יהי רצון שתשרה סיעתא דשמיא ביושבם לדון את עם ישראל, לכוון לאמיתה של תורה, באהבת ישראל ובנאמנות למסורת ההלכה. בחירת הדיינים הנה ביטוי לערכה המרכזי של הרבנות הראשית לישראל וראשיה, המהווה את מרכז הפסיקה עבור כלל ישראל בארצנו בשיתוף רבני ישראל מכל המגזרים יחד לשם שמים", מסר הרב אפרתי.

מנגד, הביעה תנועת נאמני תורה ועבודה מחאה חריפה על הדחתם של שלושה הדיינים אשר זכו לוטו חרדי בוועדה. "מוחים בתוקף על כך שדווקא המפלגות המתיימרות לייצג את הציבור החילוני והדתי פגעו באמון הציבור בבתי הדין ומכרו מראש את עתידן של אלפי נשים אשר יהפכו בעל כרחן למסורבות גט ועגונות. הדבר מהווה פגיעה בלתי מידתית במרקם החיים הדמוקרטי והיהודי של מדינת ישראל כאשר צבע הכיפה, עניינים פוליטיים טהורים ואף נפוטיזם היו שיקולים עיקריים בהחלטות הוועדה.

"ערב ראש השנה תשע"ו ייזכר לצערנו כיום היסטורי בו דמותם של בתי הדין הרבניים השתנתה לרעה, והדבר רשום על שמן של המפלגות השונות. הליך בחירת דיינים חייב להיות מלווה בדה-פוליטיזציה אשר יימנע ממנו להפוך להליך פוליטי ציני לגמרי כפי שהוא היום", מסרו בנאמני תורה ועבודה.