דרעי מסרב לקבל את תיק הכלכלה

יושב ראש ש"ס, אריה דרעי מסרב לקבל את תיק הכלכלה וחוזר לדרישתו הראשונית לקבל את תיק הפנים. ויתורו של דרעי מחזק לדעת ערוץ 2 את ההערכה שנפתלי בנט יחזור לבסוף לתיק הכלכלה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/04/15 16:17 ז באייר התשעה

דרעי מסרב לקבל את תיק הכלכלה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המשא ומתן הקואליציוני ממשיך לספק כותרות מבלבלות. לאחר שנראה היה במוצאי שבת שתמונת התיקים מתחילה להתבהר עם הודעתו של בנט כי הוא מעוניין בתיק החינוך, מה שאמור היה להותיר את תיק הכלכלה עבור ש"ס, מתברר כי יו"ר ש"ס אינו מעוניין בתיק הכלכלה.

על פי הדיווח שפורסם הצהריים בערוץ 2, יושב ראש ש״ס, אריה דרעי, החליט לסרב לבקשת רה"מ, ולא ייקח את תיק הכלכלה, אותו על פי ההערכות יקבל ככל הנראה בסופו של דבר יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. דרעי צפוי להודיע לנתניהו כי הוא ממשיך לדרוש את תיק הפנים, כולל מנהל התכנון שכבר הובטח לכחלון מה שמסבך את המשא ומתן הקואליציוני.

בתחילת המשא ומתן דרש כחלון לקבל את מנהל התכנון יחד עם תיק הבינוי במטרה לשלוט בנושאי הבנייה ודרכם לטפל בבעית יוקר הדיור. בש"ס התנגדו נחרצות למסירת מנהל התכנון וניתוקו ממשרד הפנים ולשם כך חיפש נתניהו תיק בכיר אחר עבור דרעי ותיק הכלכלה עלה על שולחן הדיונים. למרות ההערכות שפורסמו בערוץ 2 עדיין לא ברור שבנט לא ייקבל בסופו של דבר את תיק החינוך אותו ביקש.

כזכור, בשבועות האחרונים דרש בנט את תיק החוץ, זאת בניגוד לעמדתם של בכירים בבית היהודי ובציונות הדתית אשר טענו כי יש לקחת את תיק החינוך, אשר בו ניתן להשפיע יותר בנושאים הקשורים למגזר.

בין היתר הובאו דברים של חברי מרכז תקומה ב'כיפה' אשר טענו כי יש לקחת תיקים ערכיים כדוגמת תיק החינוך, ולא להידבק לתיקים בכירים אשר בהם היעילות אינה בהכרח משמעותית יותר. ל'כיפה' נודע כי רבנים בכירים במגזר פועלים בשבועות האחרונים על מנת לשכנע את בנט לקחת את תיק החינוך.

בנט הודיע אתמול (מוצאי שבת) לראש הממשלה כי הוא מבקש את תיק החינוך, ראש הממשלה אמור לתת תשובה בעניין ביומיים הקרובים. בנט נפגש בשבועות האחרונים עם שרים ומנכלי משרד החינוך לשעבר וכן מנהלי בתי ספר, על מנת ללמוד את התיק לקראת כניסתו האפשרית לתפקיד.

כמו כן, בנט הודיע כאמור בסוף השבוע כי ויתר על תיק החוץ ובכך סלל אך הדרך לקבלת שלושה שרים לבית היהודי. אם כי כאמור זהות התיקים עדיין אינה סגורה ותלויה במשא ומתן עם שאר המרכיבים של הקואליציה האפשרית.