נערים מאום אל פאחם תקפו מדריך בישיבה התיכונית בבית אל

במהלך טיול בשמורת הבניאס תקפו נערים מאום אל פאחם מטיילים מישיבת בית אל, והכו את אחד המדריכים. הוגשה תלונה במשטרה, בישיבה זועמים על האירוע החמור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/03/15 11:21 ט בניסן התשעה

נערים מאום אל פאחם תקפו מדריך בישיבה התיכונית בבית אל
shutterstock, צילום: shutterstock

תקיפה חריפה ביותר של תלמידים מישיבת בני עקיבא מטה בנימין בבית אל בידי נערים תושבי אום אל פאחם בשמורת הבניאס בשבוע שעבר.

במהלך טיול ביום רביעי האחרון בשמורת הבניאס בצפון הארץ, הותקפו התלמידים בידי תלמידי כיתה י"ב מתיכון באום אל פאחם, לאחר שמדריך מטעם הישיבה דרש מהם להפסיק לקלל את תלמידי הישיבה, זאת לדברי גורמים בישיבה, כשהשמורה הייתה מלאה במטיילים.

"קבוצה של כמה עשרות תלמידי כיתה י"ב מתיכון חדש באום-אל-פחם הלכה מולנו על השביל הצר", סיפר יוני קנלר, רכז חינוך חברתי של ישיבות בית אל על האירוע החמור. "ראינו את השנאה בעיניים, והרגשנו היטב את המתח באוויר”.

"באיזשהו שלב החלו כמה מהם לקלל את אברהם שניר, מדריך שכבה י"א שלנו, והוא בתגובה דרש מהם להפסיק לקלל”, ממשיך קלנר ומספר. "כמה דקות אחר-כך, אחרי שכבר חלפנו על פניהם, התנפלו על אברהם עשרה נערים באגרופים ובמהלומות, כשעוד עשרות עומדים מסביב. אברהם נפגע בראשו ובגופו במספר מקומות. ניסינו בכל הכוח להגן על אברהם ולהרחיק ממנו את הפורעים. עברו 3-4 דקות עד שהצלחנו להרחיק אותם, בסיוע אנשי-צוות מאום-אל-פחם”.

"מיד לאחר התקרית ניגש אברהם לשער השמורה יחד עם המאבטח שלנו, להגיש תלונה במשטרה. מיד לאחר הארוע פונה אברהם לבית-החולים זיו לצילומים ולבדיקות, כשהוא סובל מחבלות בפנים ובגוף ומכאבי ראש. נראה שהוא יהיה בסדר, בע"ה”.

"התחושות של כולנו, תלמידי שכבה י"א ואנשי הצוות, היו קשות מאד”, אומר קלנר. "כולנו היינו עדים לאירוע החמור, חלקנו ניסה בכל הכוח להגן על אברהם, אחרים קפאו במקום, המומים. קטענו את המסלול וחזרנו למאהל על-מנת לנסות ולעבד יחד, תלמידים ואנשי צוות, את מה שעברנו. התחושה הייתה קשה, גם ברמה האישית, על חבר שכמעט ונעשה בו לינץ' מבלי שהצלחנו לסייע לו, וגם ברמה הלאומית, על חלק מערביי ישראל שחיים בתוכנו, נהנים מכל הטוב שיש למדינה הזו להציע, ויורקים לנו בפנים. החבר'ה הגיבו מתוך כאב גדול, אך גם מתוך בגרות, הבנה ואחריות גדולה. הדברים שאמרו מילאו אותנו גאווה”.

קלנר פונה למשטרת ישראל בדרישה למצות את הדין עם אותם נערים. “הם תקפו באלימות את אברהם, ניסו לבצע בו לינץ', ויכלו בקלות גם לגרום להריגתו".

"אנו קוראים למשרד החינוך לבצע בדיקה מקיפה של המתרחש בתיכון חדש באום-אל-פחם, ולבחון האם אותם נערים פעלו מתוך אווירה כללית של הסתה כלפי המדינה ומוסדותיה”, ממשיך קלנר. "אסור לנו להשלים בשום אופן עם הסתה כנגד המדינה ואזרחיה היהודים, בתוך בתי-ספר הממומנים, ואמורים להיות גם מפוקחים, על-ידי המדינה.

נמשיך להושיט יד לאלו מבין ערביי ישראל הרוצים לחיות לצדנו, לעבוד ולהתפרנס, מתוך כבוד למדינה, לחוקיה ולמוסדותיה, ומצד שני, עלינו לגלות אפס סובלנות כלפי אלו המנצלים את הכלים והמשאבים שהמדינה מעניקה להם על מנת לנסות ולפגוע בנו בכל דרך אפשרית”.

"זו תופעה שאף אחד לא מדבר אליה. זה לא אדם נשך כלב אז לאף אחד לא אכפת", אומר ל'כיפה' מנהל התפעול של מרכז ישיבות בני עקיבא שוקי וסט, שהיה בעבר מנכ"ל ישיבת בית אל. “התלמידים שלנו היו בהלם, הם לא הגיבו. זה אירוע הזוי ומפחיד ואסור שיעבור בשתיקה. מהתגובות שקיבלנו לאירוע אני מתרשם שזה לא המקרה הראשון. יש תופעה של ערבים שעושים מה שהם רוצים - מבצעים ונדליזם של אנדרטה שבנינו, עכשיו אלימות. זה הרס לתלמידים את הטיול לגמרי. הם היו מפורקים, במשבר רציני ביותר".

ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה עד פרסום הידיעה.