שר הכלכלה בנט: קובעים עובדות בשטח

שר הכלכלה הניח אבן פינה לשני אזורי תעשייה חדשים בצפון השומרון. שיהוו שלוחות של אזור תעשייה שחק. בנט: "עוד יהיו מאות אלפים בשומרון לא כחלום רחוק אלא כמציאות קרובה".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/10/14 13:25 ו בחשון התשעה

שר הכלכלה בנט: קובעים עובדות בשטח
דוברות מואז שומרון, צילום: דוברות מואז שומרון

למרות הלחצים מבית ומחוץ, שר הכלכלה נפתלי בנט הגיע לסיור בשומרון, במסגרתו הניח אבן פינה לשני אזורי תעשייה חדשים בצפון השומרון. אזורי התעשייה יהוו שלוחות של אזור תעשייה שחק. סה"כ מדובר באזורי תעשייה בגודל כולל של 40 דונם, והם מהווים חלק מהישובים שקד וריחן. למעשה אזורי תעשייה אלו הוגדרו כבר לפני שנים כאזורי תעשייה של הישובים, אולם הישובים לא הצליחו להרים את איזורי התעשייה בכוחות עצמם.

על כן הציע עוז דמרי מנהל אזור תעשייה שחק לישובים, שאזור התעשייה שחק יסייע להם בכך. הישובים קיבלו את ההצעה, והיום כאמור הונחה אבן הפינה למפעלים בנוכחות שר הכלכלה, ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן שהוא עצמו מגורש מצפון השומרון ורואה חשיבות עליונה בפיתוח האזור.

צפו:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=n9Tb1vQs5CQ[/embed]

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר בטקס באזור התעשייה החדש בשקד: "כמו שאמרה נעמי שמר, בהיאחזות הנחל בסיני המון דברים יפים ראו עיני, אני רואה פה דברים יפים. בפוליטיקה תמיד יש מריבות ופה רואים עשייה. וזה מביא אותי לנקודה נוספת: תעשייה. העובדה שמקימים אזורי תעשייה שמייצרים מקומות עבודה, שמייצרים חיות וזרימת דם בעורקים זה דבר כ"כ חשוב, והדבר השלישי הוא כמובן ארץ ישראל. בימים שבהם מדברים במקומות רחוקים נגד ההתיישבות, פה אנחנו יום אחרי יום קובעים עובדות בשטח. אני רוצה לומר לך גרשון וכל החברים בשומרון, דיברת על עשייה, אנחנו יכולים לתת את הרוח הגבית אבל בסוף אתם מועצה אזורית שומרון, אתם אלו שעושים. מועצת השומרון בשנים האחרונות תפסה רוח גבית אדירה, וצמיחה של 10% בכמות התושבים בשנה, בקצב הזה עוד 20 שנה יהיה פה סין מבחינת כמות האנשים. זה בגלל האופטימיות שלכם, זה בגלל החזון ובסוף גם הביצועיות. יש לכם את החיבור הנדיר של גם חזון גדול, וגם ביצועיות ברמה גבוהה. וזה החיבור המנצח. אני כ"כ שמח להיות כאן במקום שנבנה ובע"ה בשומרון לבד נגיע לעוד מאות אלפי תושבים ישראלים. אני לא חושב שזה חלום רחוק. אני חושב שזה חלום מעשי, ואני מברך את מנהלי ובעלי החברות על הבחירה בצפון השומרון".

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון בירך על את בנט ואמר: "בימים בהם ההתעניינות של דוברת הבית הלבן בבניית כל בית בתחומי המועצה האזורית שומרון יוצאת מכל פרופורציה, בימים בהם לא ניתנת ליהודי האפשרות לבנות לא בית ולא גן ילדים ללא ביקורת נוקבת מצד גורמים הזויים מבית ומחוץ, טוב לראות שיש שרים בירושלים. שרים בעלי חוט שדרה שלא מתכופפים עם כל רוח אירופאית, שרים כשר הכלכלה נפתלי בנט העומדים על שלהם וללא פחד עומדים על העקרונות הבסיסיים ביותר של מדינה מתוקנת. עומדים על הזכות והחובה של המדינה לבנות בכל מקום בכל זמן למען תושביה ולשמירה על גבולותיה".