הרבנות הראשית: הקפידו על עבודה מול מוהלים מוסמכים בלבד

הרבנות הראשית מפרסמת את הליך ההסמכה למוהל ומדגישה "בחלק גדול ממקרי סיבוכי ברית מדובר במוהלים שאינם מוסמכים מטעם הוועדה הבינמשרדית. הקפידו על עבודה מול מוהלים מוסמכים בלבד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/07/14 18:30 כו בתמוז התשעד

הרבנות הראשית: הקפידו על עבודה מול מוהלים מוסמכים בלבד
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הרבנות הראשית ישראל מפרסמת הערב (ה'), לאור פניות חוזרות ונשנות מציבור ההורים, את תהליך ההסמכה של מוכלים. "לאור פניות חוזרות מציבור ההורים היקר, הננו לתאר בקצרה את הפעילות המתבצעת בוועדה הבינמשרדית המורכבת מרופאים, רבנים ומוהלים - נציגי משרד הבריאות והרבנות הראשית לישראל".

"הליך ההסמכה מטעם הוועדה כולל בחינות הלכתיות רפואיות ומקצועיות וזאת בנוסף לבדיקות רפואיות, חיסונים ותצהיר שנדרש המוהל לעבור מעת לעת", מסבירים ברבנות.

"מלבד האמור, המוהל נדרש לעבור הכשרה והתמחות אצל מוהל מוסמך ולקבל המלצת מפקח מטעם הוועדה לצורך קבלת התעודה. כמו כן, על המועמד להתחייב בכתב על עמידה בנהלים ההלכתיים והרפואיים שקבעה הוועדה. לאחר שנה מתום ההסמכה, על המוהל לעבור פעם נוספת בחינות מעשיות ועיוניות של הוועדה".

ברבנות מדגישים כי "יש לציין כי מנתונים שאנו מקבלים ממשרד הבריאות, אנו נוכחים לדעת שחלק גדול מהמקרים של סיבוכי ברית מתייחסים למוהלים שאינם מוסמכים מטעם הוועדה. אנו קוראים לרבני ישראל להביא מידע חיוני זה בפני הציבור הרחב וכשהם מוזמנים להשתתף בבריתות, אם כאורחים ואם כסנדקים, להקפיד על מוהלים מוסמכים בלבד".