רק 40% מתלמידי ישיבות ההסדר משרתים שנה וארבע

על פי נתונים שחשף איגוד ישיבות ההסדר, רק 40% מתוך 1,800 בחורי ישיבות ההסדר משרתים 16 חודשים בשירות הצבאי. הממוצע בישיבות עומד על 24 חודשי שירות פעיל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/09/13 11:18 כח באלול התשעג

רק 40% מתלמידי ישיבות ההסדר משרתים שנה וארבע

הוועדה לשיוויון בנטל בראשות ח“כ איילת שקד דנה היום (ג‘) במעמדו של מסלול ישיבות ההסדר בישראל, כשבמהלך הדיון הוצגו נתונים מעניינים וחדשים אודות המסלול.

על פי נתוני "איגוד ישיבות ההסדר" ישנם כיום כ-6,500 בחורים בוגרי החינוך הממלכתי דתי בשנתון - מתוכם 1,800 בחורים מתחילים ללמוד בישיבות ההסדר במסלול של 5 שנים (כ-27%), 1,400 מהם משלימים בפועל את מסלול ההסדר.

חברת הכנסת שקד הדגישה כי רק 40% מתוך 1,800 בחורי ישיבות ההסדר משרתים 16 חודשים בשירות הצבאי, ואילו הממוצע האמיתי של חודשי השירות של כלל בוגרי ישיבות ההסדר עומד על עשרים ארבעה חודשי שירות. בנוסף, כ-80% מבוגרי מסלול ההסדר משרתים בפועל בשירות המילואים.

הרב חיים דרוקמן, אשר הוזמן להשתתף בדיון בוועדה, אמר כי ”כאשר הקמנו את ישיבת כרם ביבנה, ישיבת ההסדר הראשונה, החלטנו שחשוב שהבחורים אשר לומדים אצלנו, יוכלו וילכו לשרת בצבא. רצינו לגדל דור של רבנים ודיינים וראשי ישיבות אשר שירתו בצבא . איש לא כפה זאת עלינו“.

מנגד, ח“כ אלעזר שטרן ציין בדיון כי ”יש ערך בעיניי ללימוד התורה בעם ישראל. אני מקבל את זה שמדינה יהודית דמוקרטית שיודעת לעשות הסדרים מיוחדים לטובת עתידה עם ספורטאים ונגנים צריכה גם לעשות הסדרים מיוחדים לטובת עתידה התרבותי עם תלמידי חכמים. יש לעניין היהודי הזה חשיבות קריטית לקיומה של מדינת ישראל. אך כמי שחי בתוך העולם הזה אני חושב גם שאיך שהמסלול הזה נראה כיום עלול לפגוע בעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".