תיקון לחוק שעון הקיץ: התפללת ואיחרת? לא תשלם על זה

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, סיכם עם ח"כ לוין כי הקואליציה תתמוך בהוספה של סעיף בחוק, שייקבע כי בחלק מתקופת שעון הקיץ יותר לעובדים לאחר לעבודה בגין תפילת שחרית, ללא ניכוי משכרם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/06/13 09:37 יח בתמוז התשעג

תיקון לחוק שעון הקיץ: התפללת ואיחרת? לא תשלם על זה
יחצ, צילום: יחצ

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, סיכם עם יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, כי בחוק שעון הקיץ, שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת, יכניסו תיקונים שייטיבו עם אלה שנוהגים להתפלל תפילת שחרית. ההצעה התקבלה גם בישיבת סיעת "הבית היהודי" ביום שני האחרון.

על פי החוק החדש, שהעביר שר הפנים גדעון סער, שעון הקיץ יחול עד סוף אוקטובר במקום הנהוג כיום (מסוף מרץ עד תחילת אוקטובר). המשמעות המעשית של הארכת שעון הקיץ היא ששעת החשיכה תידחה בשעה בחודש זה (במקום שקיעה בשעה 17:00 לערך השקיעה תהיה בשעה 18:00 לערך).

בעקבות אישור הצעת החוק, דתיים רבים הביעו דאגה מכך שלא יוכלו להתפלל שחרית לפני צאתם לעבודה. מדובר בעיקר באנשים שעובדים בעבודות שמשכורתם נמוכה או באנשים שעובדים בעבודת כפיים, שאז יש להתחיל אותה בשעות הבוקר המוקדמות.

כדי שחוק שעון הקיץ לא יפגע באותם אנשים, נענה יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, לבקשתו של סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, כי הקואליציה תתמוך בהוספה של סעיף בחוק, במהלך הדיונים בוועדת הפנים של הכנסת, שייקבע כי בשבועיים הללו יותר להם לאחר לעבודה בגין תפילת שחרית, מבלי שהמעסיק ינכה משכרם.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אמר כי הוא ”מברך על הארכת שעון הקיץ, שיטיב עם המשק הישראלי. בד בבד, אני פועל לוודא שאזרחי המדינה, בייחוד אלה שמשכורתם נמוכה או עובדים בעבודות פיזיות, לא ייפגעו, ולכן אני מבקש לאפשר להם להתפלל כדרכם בקודש. מדובר בערך חברתי מהמעלה הראשונה“.