בנט יקים מנהלת לזהות יהודית שבראשה יעמוד הרב רונצקי

המנהלת, שהקמתה סוכמה בין "הבית היהודי" לליכוד-ביתנו כחלק מההסכם הקואליציוני, תעסוק בהטמעת ערכים של זהות יהודית במערכת החינוך בישראל. לשכת בנט: "נחבר את התלמידים לזהות יהודית - ללא כפייה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/05/13 13:16 כז באייר התשעג

בנט יקים מנהלת לזהות יהודית שבראשה יעמוד הרב רונצקי
יחצ, צילום: יחצ

יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, בוחן הקמת מנהלת שתעסוק בזהות היהודית במערכת החינוך בישראל, שבראשה יעמוד הרב אביחי רונצקי, המשמש כיום כראש הישיבה הגבוהה באיתמר.

בנט, שר הכלכלה המשמש גם כשר לשירותי דת, מתכנן כי תכני המנהלת יועברו כחלק מתכניות הלימוד בבתי הספר. לשם כך הוא נועד, יחד עם הרב רונצקי, עם שר החינוך הרב שי פירון, שבפניו הוצג המתווה הראשוני לתוכנית. הרב רונצקי, מקורבו של בנט ושותפו לדרך הפוליטית, שסייע לו לא מעט במהלך ההתמודדות בפריימריז למפלגה וגם למעשה בתקופת הבחירות, נבחר לתפקיד גם בשל הקרבה הפוליטית - אך גם בשל הרקע המקצועי שלו, כמי שקידם את ערכי הזהות היהודית בצה“ל במהלך תקופת כהונתו כרב הצבאי הראשי.

שותפים לדרך - בנט, הרב רונצקי ואיילת שקד (צילום: יחצ)

המנהלת החדשה תפעל כדי להעמיק את הקשר בין תלמידים לארץ ישראל, זאת באמצעות טיולים לאתרי מורשת מתקופת התנ"ך בפרט, וכאלה שקשורים להיסטוריה של עם ישראל בכלל.

הקמת המנהלת, למעשה, תוכננה כבר כחלק מההסכם הקואליציוני בין ”הבית היהודי“ לבין הליכוד-ביתנו. בלשכת בנט אמרו היום ל“וואלה“ כי ”תפקידה של המנהלת הינה לחבר את התלמידים ואת כלל האוכלוסייה לשורשים היהודיים ולמורשת היהודית בדרך ידידותית ומסבירת פנים. חשוב לייצר מסגרות שעושות זאת ללא כפייה ובצורה המתאימה לכלל האוכלוסייה, וזאת בוודאי תהיה אחת מאבני היסוד של המנהלת. אופי ופעולות המנהלת יוגדרו בעתיד“.