מה עושים רפורמים בכנס במעגלי צדק?

התנועה החברתית-דתית תקיים את הכנס השנתי בהשתתפות נציגים מהתנועה הרפורמית. "במעגלי צדק": פותחים את השערים גם לציבורים נוספים

חדשות כיפה אורי פולק 06/07/11 19:21 ד בתמוז התשעא

מה עושים רפורמים בכנס במעגלי צדק?
הכנס בשנה הקודמת - צילום יחצ, צילום: הכנס בשנה הקודמת - צילום יחצ

התנועה החברתית-דתית "במעגלי צדק" תקיים גם השנה את הכנס השנתי בי"ז בתמוז, אלא שהשנה, בעקבות החלטה עקרונית שהתקבלה בתנועה, הוחלט לראשונה לשלב בכנס גם גורמים מהזרמים הרפורמיים ביהדות.

הכנס שיתקיים בכיכר ספרא בירושלים בעוד כשבועיים, יעסוק באחריות הפרט על המרחב הציבורי. על הבמה המרכזית ידונו אישי ציבור בסוגיות הצדק בירושלים וביניהם גם הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, הרב בני לאו, ראש "בית מורשה" בירושלים - אך גם גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל.

תנועת "במעגלי צדק" הוקמה לפני כשבע שנים בעידודם של רבנים המזוהים עם הציבור הדתי המתון, וזכתה לתמיכתם של רבנים רבים לאורך השנים. עם זאת, בשנים האחרונות נמתחה ביקורת על התנועה ועל דרכי הפעולה שלה, בעיקר מרבנים המשתייכם לזרם החרדי-דתי.

במכתב גינוי נגד הכנס, שהגיע לידי כיפה ומופץ באינטרנט ביממה האחרונה, נכתב כי "התנועה עושה טעות קשה כשהיא פונה אל קהל רפורמי, במקום לפנות אל המיינסטרים של הציונות הדתית. כיצד אפשר לקדם נושאים מהותיים בחברה הדתית פנימה, אם קורצים אל זרמים נידחים כמו הרפורמים או הקונסרבטיבים?".

בתנועה מתקשים להבין מדוע הזמנתו של גורם רפורמי לכנס מעוררת מהומה. בשיחה עם כיפה ביקשו להסביר כי השתתפותם של הגורמים הרפורמיים בכנס היא חלק ממהלך עקרוני אותה מובילה התנועה. "מדובר בכנס שפונה לציבור הרחב ועל כן בכוונתנו לפתוח את השערים גם כלפי זרמים נוספים ביהדות, כמו התנועה הרפורמית", אמרה לכיפה עדי ברינבוים, רכזת הכנס. לדבריה, "הרב קריב ישא דברים על במה המרכזית, לצד הרב שרלו והרב לאו ויעסוק בסוגיית הצדק בירושלים". לשאלת כיפה השיבה בירנבוים כי "השתתפותו של הרב קריב לא עוררה מחלוקת בקרב יתר המשתתפים".