לפגוע להם בכיס

הרב דוב ברקוביץ קורא להחרים עלוני שבת שאינם בעלי תו תקן ירוק, כמהלך שיביא את מפיקי העלונים לשקול מחדש את שילוב התו, זאת כדי שלא יפסידו את הפצת הפרסומות

חדשות כיפה אורי פולק 31/10/10 00:00 כג בחשון התשעא

לפגוע להם בכיס
ThreadedThoughts -cc-by-nd, צילום: ThreadedThoughts -cc-by-nd

לרב דוב ברקוביץ, ראש בית המדרש "בית אב", פשוט נמאס מהכמויות האדירות של עלוני השבת המחוייבים גניזה, המהווים טורח לגבאים וחסרון גדול מבחינת איכות הסביבה. במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב ב"מקור ראשון", קורא הרב ברקוביץ "לחולל מהפכה אמיתית בהתמודדות עם ניפוח כמויות הנייר המחויבים גניזה".

"אם האחראים לסדר הטוב הציבורי בבתי כנסת ידאגו להודיע למפיצי העלונים שיהיו מוכנים לקבל רק עלונים שיש עליהם תו תקן זה ייווצר גל שיהדהד בחזרה למפיקי העלונים", מציע הרב ברקוביץ, בהנחה כי מה שיפגע בכיסם של מפיקי העלונים, אולי יביא אותם לעשות מעשה ולדאוג למחזור.


(צילום: PunkJr -cc-by-nd)


"הרי אם בתי כנסיות יפעלו בצורה זו, מיד ירגישו זאת העסקים והחברות המפרסמים בעלונים. הם אלו שידאגו לכך שאותם מפיקי העלונים ישמרו על תו התקן כדי שלא יפסידו את הפצת הפרסומת שלהם. בצורה זו נזכה למצב שכמעט כל העלונים ימוחזרו", טוען הרב ברקוביץ ומוסיף כי "ייתכן ופעולה ציבורית משולבת שכזו גם תתרום משהו להעצמת מודעות הציבור בכל הקשור לאחריות בתי הכנסת כמעצבי דעת ציבורית לשמירת הסביבה לנו ולדורות הבאים".

בדבריו, מצטרף הרב ברקוביץ לעמדתו של ראש ישיבת פתח תקווה, הרב יובל שרלו, אשר קרא באחרונה להחרים עלונים שאינם ממוחזרים. במאמר שפרסם קרא הרב שרלו לקהילות להחליט "שלא להכניס לבתי הכנסת דפי פרשת שבוע שאינם ניתנים למחזור", זאת כ"עמדת ביניים בין שלילת דפי פרשת השבוע בכלל (מסיבות מגוונות, ולא רק ירוקות) ובין המשכת המצב הנתון".