הרב רצון ערוסי: ישנן בעיות הלכתיות קשות בפונדקאות מנפאל

במסגרת תשובה לשאלה בנושא, הבהיר הרב רצון ערוסי כי ישנן בעיות הלכתיות קשות אשר עולות מהפונדקאות מנפאל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/04/15 21:35 יא באייר התשעה

הרב רצון ערוסי: ישנן בעיות הלכתיות קשות בפונדקאות מנפאל
יחצ, צילום: יחצ

מה דינם של הילדים שיוולדו מהפונדקאיות שהגיעו מנפאל? על שאלה זו נדרש רב העיר קרית אונו הרב רצון ערוסי לענות לאחר שנשאל שאלה בנושא, והתשובה היא שישנן בעיות הלכתיות ועקרוניות קשות עם הילדים אשר יוולדו לפונדקאיות.

האזינו לתשובה המלאה:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/430201521167.mp3[/embed]

"עם כל הכאב והצער על האסון האיום והנורא שנפל על מדינת נפאל, ולאחר ההתפעלות העצומה מתופעות ההצלה הבינלאומיים, אחד הגילויים הנפלאים באנושות, שנותנים תקווה מול הכוחות המרושעים בעולם שבהם רואים שפיכות דמים,מוכחים לומר שאכן, באמת, תתעורר בעיה הלכתית קשה למדי ביחס למעמדם ההלכתי של הילדים הללו מהפונדקאות", קבע הרב בתשובה לשאלה.

הרב ערוסי מסביר כי ישנן בעיות הלכתיות העולות מתוך הנושא גם כאשר מדובר באיש ואישה, לא כל שכן בבני זוג מאותו המין. "צריך לשאול מי בעלת הביצית, האם יש גיור לחומרה בגלל האימא והפונדקאית? האם יגיירו לחומרה בנסיבות כאלו? גיור קטין נעשה כי זה טובתו של הילד, אבל האם זה לטובתו? הוא יגדל בבית שכל קיומו בניגוד להלכה? איזה בית דין יגייר אותו?", שואל הרב ערוסי.

"בעוד שאנחנו מתפארים ממבצעי ההצלה, אנו מודאגים מהבעיות לאורך זמן", הוא מוסיף. "עלינו לדעת שעולם המשפט הכללי לא נקי מהספקות הללו. בארה"ב, ללא קשר למשפט דתי, נחלקו השופטים מי האימא. גם הם יש להם מחלוקות בגלל השכל הישר, ללא קשר ליהדות או לדת כלל".