הרב אבינר משיב לרב בני לאו: לא לגיוס בנות דתיות לצה"ל

הרב שלמה אבינר מתייחס לעמדתו של הרב בני לאו, המעודד גיוס בנות דתיות לצה"ל וטוען כי "כל רבני ישראל אוסרים את הדבר. רב אחד, חשוב ככל שיהיה, לא יכול לפסוק נגד הרבנות הראשית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/11/13 15:05 ז בכסלו התשעד

הרב אבינר משיב לרב בני לאו: לא לגיוס בנות דתיות לצה"ל

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, משיב היום (א‘) להצהרתו של הרב בני לאו, שפורסמה בשבוע שעבר בכיפה, לפיה יש לעודד את גיוסן של בנות דתיות לצה“ל.

כפי שפורסם בכיפה, הרב לאו טען בשבוע שעבר כי ”הנוער הזה לא משקר ולא מזייף. הבנות יודעות שהאיסור ללכת לצבא אינו אמיתי. הן רוצות להיות שותפות בשליחות הציונית ומוצאות את הצבא כבית טוב וחם. ההנהגה החינוכית והרוחנית צריכה להתעורר. הבנות כבר כאן. הן תקבלנה את ברכתכם ואת הליווי שלכם בשמחה“.

הרב אבינר אמר היום לכיפה, בתגובה לדבריו של הרב לאו, כי ”ודאי שהדבר אסור בפסק מפורט של הרבנות הראשית לישראל שחזר על עצמו כמה פעמים, ואפשר למצוא אותו בשלושת הכרכים של הרבנות הראשית שכוללים את כל פסיקותיה“. לטענתו, ”שאלה כסוג זה הנוגעת בכל עם ישראל, רב אחד פרטי, גם אם הוא חשוב, אין לו סמכות לפסוק נגד הרבנות הראשית“. עוד הוא מציין כי ”כל רבני ישראל אוסרים את הדבר מלבד יוצאי דופן, וכן כל גדולי הדור אוסרים את הדבר“.

הרב אבינר ציין כי ”הקמנו בתי ספר נפרדים לבנים ולבנות, וגם תנועת נוער נפרדות למחצה לשליש לרביע ולחלוטין, וברור שערבוב בנים ובנות בצבא הוא יותר חמור לאין עורך“. הוא ציין כי ”כבר לפני הרבה מאות שנים הרמב"ם כתב שבמלחמת מצוה כולם יוצאים אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה (רמב"ם, הלכות מלכים ו ד), ועל המקום גדול הפוסקים, הרדב"ז, הסביר הכוונה שאשתו של חייל מספקת לו מים ומזון, לא לכל הצבא אלא לבעלה“.

”משה רבנו ניצח שני מלכים אדירים, סיחון ועוג, בלי חיילות. יהושע בן נון כבש את הארץ בלי בנות בצבא. שאול המלך נלחם נגד הפלישתים בלי בנות. דוד המלך, גדול הלוחמים, גם הצליח את כל כיבושיו בלי יחידות של בנות. גם החשמונאים, שהיו מועטים, לא גייסו בנות. ובר כוכבא נלחם עם צבא של גברים בלבד“, הוסיף הרב אבינר, ”ב"ה אנחנו כולנו ציונים, גם הבנות ב"ה ציוניות, אבל אנחנו לא יותר ציונים מאשר רבנו הרב צבי יהודה שהוא שלל גיוס בנות (שיחות הרב צבי יהודה - בניין הבית 58-55)“.

לטענתו של הרב אבינר, ”מי שמאוד רצה גיוס בנות זה בן גוריון, אבל לא מסיבות בטחוניות אלא מפני שהצבא גם צריך לחנך לחברה בריאה, ולדעתו חברה בריאה היא ערבוב בנים ובנות. ואנחנו אומרים שמשה רבנו בשם ד' היה מחנך גדול ממנו, והוא לימד אותנו שבחברה לא לערבב בנים ובנות“.