שאל את הרב

החניכים לא מבינים למה לא לגעת

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/11/05 12:47 ז בחשון התשסו

שאלה

שלום, אני מדריכה בבני עקיבא של בנים ובנות כבר שנתיים, עכשיו לא העברנו לבנים ולבנות (אנחנו המדריכים..) שום פעולה או משהו על צניעות ועל שמירת נגיעה , בגלל שלא ידענו איך להעביר את זה , החניכים שלנו נוגעים בנו מידי פעם אבל מסבירים להם אני שומרת נגיעה אל תגע בי בבקשה בוא נדבר על זה או משהו אבל פשוט לא הולך.. הבנות יותר בוגרות בעניין הזה ואנחנו יודעים שאם נתחיל עם הבנות זה שישפיע על הבנות וככה הבנות יבואו עם שאלות אלינו לגבי הנושא. הם ילדים גדולים כיתה ח' ופשוט להעביר את הדברים קשה יותר! אני ישמח לתשובה :)

תשובה

שלום רב!
אשריכם שאתם משקיעים מאמצים כאלא בדור העתיד והלואי וירבו כמותכם בישראל.
אני רוצה להקדים ולומר שאיני מכיר את הנפשות הפועלות ואני עונה את התשובה בצורה כללית ורק על פי נתונים שנתת לי, לכן ממולץ מאוד להיוועץ בתלמיד חכם שמקורב אליכם.
הבעיה שאת מעלה אם הבנתי נכון, שמצד אחד הבנות גדולות כבר ומצד שני הבנים לא מספיק בוגרים והם כמובן מאוד מעורבבים אחד בשני.
דבר ראשון אני חושב שלגבי הבנים לא כדי לדחוף את הדברים בכוח אלא לחכות להתבגרות טבעית ולטפטף בעזרת שיחות אישיות(הם פועלות אפילו שלא רואים מיד את התוצאות).
לגבי הבנות כדי לכן מאוד לבנות מערך [שיתאים] לבנות שלכן ביחס לחברה, רמת הבגרות הנפשית וכו´ ולדעתי רצוי להתחיל זאת אחרי חודש ארגון משום שבחודש הזה הן יהיו מאוד מעורבות אם הבנים והמאבק אבוד מראש.
אחרי חודש ארגון אם יהיה ניתן אפילו לצמצם את הפעילות המעורבת ואפילו למעט זמן כדי להעביר את המהלך(רצוי ע"י בנות) וליזום שיחות אישיות ולא יכול להיות מצב טוב מאוד שיהיה יתנגדות נמרצת מצד הבנים ודחיה של הבנים מה שיכול בקלות להרוס את כל המהלך.
אני חושב שאת צודקת לגבי מה שאמרת שהבנים ישאלו שאלות בנושא ולכן רצוי להיות מוכנים ולתת להן דמות מתאימה לפניות בנושא.
מבחינה טכנית המערך צריך להיבנות עפ"י היבטים נפשיים של החניכות כמו שהזכרתי ואני ממליץ מאוד לבסס אותו על הספר "מגע הקסם" ועל שלל המאמרים והתשובות שנמצאים באתרינו כמו כן אם מרצה אורח/ת יכול להיות דבר שייחד מאוד את המערך וימחיש את חשיבותו.

שיהיה בהצלחה רבה מאוד!
ואם תרצי אשמח מאוד לעזור ב
rd127@Walla.co.il
בב"ח לתו"ע
רועי

כתבות נוספות