לחגוג עם כולם

תגובות קשות על החלטתו של הרב טל לדחות את חגיגות יום העצמאות. הרב יעקב אריאל: "החלטה נגד התורה", ח"כ אורלב: "חבל שקמה תנועה רפורמית חדשה חובשת כיפות סרוגות"

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 18/04/10 00:00 ד באייר התשע

לחגוג עם כולם

החלטת ישיבת "תורת החיים" לדחות את חגיגות יום העצמאות ליום ירושלים עוררה תגובות קשות בציונות הדתית.

הרב יעקב אריאל, רבה הראשי של רמת גן, רואה בצעד זה של הישיבה פרישה מן הציבור הבעייתי מאוד לדבריו. "היום הזה נקבע על ידי הרבנות הראשית שהייתה במלוא תפארתה. כך הוחלט על ידי רבנים וגדולי ישראל ומאז זאת התורה. לפרוש מהציבור ומההחלטה שהתקבלה זה נגד התורה" אמר הרב אריאל. "אנחנו מציינים את היום בקדושה רבה הולכים לבית הכנסת ואומרים הלל. לא נפסיק לחגוג את השבת כי יש כאלו המחללים אותה, גם את פורים וט"ו באב לא חוגגים בצורה ראויה. הרבה חגים חוללו על ידי הציבור החילוני, האם בגלל זה לא נחגוג אותם בצורה שאנחנו רוצים?".


לא נפסיק לחגוג את השבת כי יש כאלו המחללים אותה

(צילום: באדיבות ישיבת רמת גן)


יום העצמאות גדול פי כמה מיום ירושלים

גם הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לרבנות העיר ירושלים, רואה את ההחלטה בחומרה רבה. "אני כמובן שולל את זה מכל וכל" אמר הרב שטרן. "במסכת אבות נאמר אל תפרוש מן הציבור, ועל מי שפורש נאמרים דברים קשים, וזה אפילו אם הציבור אינו שומר תורה ומצוות. אנחנו לא יכולים לא להיות חלק מהכלל. בכל מה שנוגע לשמחה על הניצחונות במלחמת השחרור ועצמאות ישראל צריכים כמובן לחגוג עם כולם. גדול קידוש השם שעושים ביום הזה מבעיות שאינן קשורות במדינה אלא בכך שהציבור אינו שומר תורה ומצוות.

"אנחנו כולנו אחים ונלחמים יחד ולא הגיוני שכשכולם חוגגים נשב בצד ונקרא תחנון ובכ"ח באייר נראה כמו כת שחוגגת לבדה את יום ירושלים ונסתובב עם כיפות לבנות, זה נראה לי מצחיק לפעמים. יום העצמאות הוא יום פי כמה יותר גדול מיום ירושלים וזאת יודע כל מי שלמד במרכז הרב. אני אומר את זה כתלמידו של הרב צבי יהודה. יום העצמאות מסמל את חידוש העצמאות המדינית, הקמת מדינה יהודית שזוהי המצווה הגדולה ביותר שזכינו לקיים וגם כשלא כולם נוהגים בדרך תורה ומצוות יש עדיין ערך חיובי. אנחנו חלק מעם ישראל ויש לנו את כל ימות השנה לתקן את מה שדרוש תיקון. אם לא נשמר את הערך המקודש ביום הזה אז באמת יישארו רק סממנים חילוניים".


חילול גמור של לוח השנה העברי (צילום: אלנתן גוטווירט)


דומה להחלטת התנועה הרפורמית

"ההחלטה להעתיק את חג העצמאות ליום ירושלים דומה להחלטת התנועה הרפורמית כי חגים מסוימים אינם קיימים בלוח השנה העברי" אומר חבר הכנסת זבולון אורלב. "מבחינתי זהו חילול גמור של לוח השנה העברי כפי שקבעה הרבנות הראשית לישראל וחשובי הרבנים הציוניים הדתיים תמכו בה. חבל שקמה תנועה רפורמית חדשה חובשת כיפות סרוגות".