קול חי בעלייה

סקר TGI: תחנת 'רדיו קול חי' מבצעת את העלייה הגדולה ביותר השנה מבין תחנות הרדיו האזוריות

חדשות כיפה אדם צחי 29/01/09 00:00 ד בשבט התשסט

קול חי בעלייה
Ross Murray-cc-by-nd, צילום: Ross Murray-cc-by-nd

תחנת רדיו קול חי (93FM) ביצעה את העלייה המשמעותית ביותר השנה מבחינת כמות המאזינים מבין תחנות הרדיו האזוריות, כך עולה מסקר TGI לבדיקת שיעורי החשיפה של תחנות הרדיו האזוריות. תחנת רדיו קול חי נמצאת במקום השלישי בדירוג התחנות המואזנות, עם 5.9% האזנה ועלייה של 18% בכמות המאזינים מ-2007. עם שיעורי החשיפה הגבוהים ביותר נמצאת תחנת רדיו ללא הפסקה (103FM), עם 9.6 אחוזי חשיפה שנתיים. עם זאת, ירדה התחנה בחציון השני של 2008 ב-10.6%. בראש היורדות נמצאת רדיו חיפה (107.5FM), עם 25 אחוז חשיפה פחות מהשנה הקודמת. בסך הכול נרשמו ירידות בחשיפה ב-8 מתוך 12 תחנות הרדיו האזוריות.


אבינועם הדס, אסטרטג תחנת רדיו קול חי איננו מופתע מהתוצאות, ומסביר אותן כנובעות מתהליך ארוך שעובר על התחנה: "במשך כמה שנים אנחנו מתמרכזים ומתכוונים לאותו קהל יעד שכל כך זקוק לתכני רדיו, תקשורת ומוסיקה, ולא יכול לקבל אותם בשום מקום אחר. אנשים דתיים, חרדים, שומרי מסורת, שמעוניינים להאזין לרדיו במסגרת משפחתית מבלי לגונן עם שתי הידיים על האוזניים של הילדים מחשש לתכנים לא ראויים. בנוסף לכך, אנחנו עוברים תהליך של שיפור איכויות שידור, תכנים ומוסיקה, ואנשים לומדים שכדאי להאזין לנו. העלינו לאחרונה תוכניות תסכית, תוכניות ריאליטי, תחרות מקהלות חסידים, תחרות שפית המגזר, ועוד. הדבר השלישי הוא העובדה שאנחנו מייצרים חדשות בצורה עצמאית, בניגוד לתחנות האחרות שלוקחות את החדשות מערוץ 2 וערוץ 10. צריך גם לזכור שבעוד שבשעות הערב יש נפילה בהאזנה בכל התחנות, אצלנו יש עלייה מכיוון ש- 300-400 אלף משפחות חרדיות הינן בלי טלוויזיה, ובשעות הערב מאזינים לרדיו".


עיתון מקור ראשון-הצופה מקבוצת הירש מדיה, ביצע ירידה של 13.5% בחציון השני של 2008: מ-3.4 אחוזי חשיפה שנתיים, ל-3.2 אחוזים. החינמון בשבע, לעומתו, רשם ירידה של 4.6% בלבד, והגיע לחשיפה שנתית של 6.1%, כמעט פי 2 ממתחרהו בתשלום. במקום הראשון מבחינת מוספי השבת ניצב 7 ימים של ידיעות אחרונות עם 47.1% חשיפה, אחריו סופשבוע עם 19.5%, ומוסף השבת של הארץ עם 8.7%.


סקר TGI מסמן מגמה ברורה, לפיה נמשכת הירידה בחשיפת העיתונות המודפסת, אך ההיחשפות לחינמונים השונים במגמת עלייה מובהקת. העיתון היומי מעריב, לדוגמא, צלל ב-15 אחוזים, ידיעות ב-6 אחוזים, ואילו ישראל היום עלה ב-15 אחוזים ל -21.5% חשיפה (פי 1.5 ממעריב), ו-24 דקות עלה ל-6% חשיפה, גידול של 40% תוך חצי שנה בלבד.


מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. הוא מבוסס על מדגם מייצג של עשרת אלפים מרואיינים במגזר היהודי, מגילאי 18 ומעלה, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-3.79 מיליון איש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-22 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.