שבועות - חג האופנה הלבנה

אתן מוכנות לחג? אם לא, אספנו לכם פרטי אופנה שיתאימו לקיץ ולחג. כמובן - בלבן

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 20/05/17 14:38 כד באייר התשעז

שבועות - חג האופנה הלבנה
לבן לשבועות, צילום: shutterstock

לצבעים יש תמיד משמעות החורגת מן הוויזואלי, גם אצלנו. בנות ישראל היו מחוללות ב"כלי לבן" בט"ו באב ואצל הנביא ישעיהו "אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו". בחג השבועות הלבן התקבע מסיבה נוספת: מאכלי הגבינה והחלב, זכר לתפריט של עם ישראל במצרים טרם קבלת התורה בהר סיני כשעדיין לא למדו את דיני הפרדת בשר וחלב. לא בטוח שתעשיית האופנה מודעת למשמעויות הללו, אבל בטוח שהיא נערכת היטב לספק את הביקוש ללבן. ברוב ימות השנה צריך לכתת רגליים בהרבה רשתות ובוטיקים, כדי למצוא שמלה או חצאית לבנה. לא כך בימים המקדימים את שבועות. כמעט כל קולקציה כוללת פריט לבן.

נתחיל במה שקשה במיוחד למצוא: חצאית לבנה. היא נחשבת להשקעה "מסוכנת" כי קל ללכלך אותה על כל ספסל עליו מתיישבים או בידי כל פעוט האוחז בה לרגע. ובכל זאת מעצבת האופנה טלי שרף-חזן מבית האופנה טליה מציעה חצאית לבנה בטווח מידות המגיע עד 50.

צילום: נעמי ים סוף

 

במחלקות הילדים קל יותר למצוא חצאיות לבנות, כמו זו של AMERICAN EAGLE OUTFITTERS KIDS הכוללת חצאית מכופתרת מלפנים עם כיסים פנימיים ושרוך קשירה במותניים במידות 4-16 וברשת פוקס במחלקות קידס ובייבי עם חצאיות מתחרה אנגלית, טול, שיפון ורקמות קרושה.

 

 

פוקס בייבי. צילום: טל טרי

 

ובקולקציה של פזית קידר יש שמלה לבנה בסגנון מינימליסטי עם לבבית מעוטרת בכפתורים, ושרוולים קצרצרים בעלי מפתח רחב. השמלות של קידר עולות 750-590 שקלים.

 

שילוב בין לבן ושחור יש בשמלה השייכת לרשת MANGO: צמודה לגזרה, נטולת צווארון, וכפתורים שחורים גדולים לכל אורכה מלפנים.

מנגו. צילום: יח"צ

 

השכיחות ביותר הן השמלות הלבנות המיועדות לפעוטות. הנה שתיים כובשות לב במיוחד: סגנון סרפן בקומות עם עיטור אדום, ברשת דה צ'ילדרנס פלייס, ומעין סרפן א-סימטרי באורך מידי עם שפיצים בשוליים וחגורה נקשרת, ברשת שילב.

 

The Children Place צילום: יח"צ

 

 

שילב. צילום: יח"צ

 

חולצות לבנות קל יותר למצוא. המבחר רב וצמצמתי אותו לכמה פריטים מיוחדים. חולצת שרוולים מיוחדת אחרת, דמוית מחוך מהודקת לחזה עם שרוך לבן, יש במותג פול אנד בר.

 

רקמה צבעונית בחולצה צחורה ארוכת שרוולים ניתן למצוא ברשת מאיושה, וברשת Sack's מבחר עשיר של ביגוד לבן, ממשי, פשתן וכותנה, שמלות, עליוניות וחולצות. שלוש בסגנונות שונים מצולמות כאן ביחד. המחירים בסאקס: 198 עד 1320 שקלים.

 

נעליים וסנדלים לבנים יש בשפע יחסי. הנה כמה מהמיוחדים יותר. כפכפים לבנים המאוד לא שגרתיים בחנויות המותג INN7 שעיצב האמן האיטלקי רוברטו דה רוסה, עשויים מעורות שלא עברו עיבוד ולא ראיתי דומים להם בארץ. ברשת שואו אוף סנדלים על עקב נמוך של אן קליין עם חרטום מכוסה עלי כותרת מעור ועיגולי מתכת זהובים במרכז כל עלה. ברשת צ'רלס אד קיית' סנדל אצבע שטוח עם רצועות בצורת צמות כשאחת מהן זהובה, כ-200 עד כ-330 שקלים.

 

 

 

 

7 INN  צילום: יח"צ

 

 

 

 

צ'רלס אד קיית' צילום: יח"צ

 

 

ללא אביזרים אין הופעה מושלמת. למשל מגבעת הקש הצחורה ברשת GOLBARY. כ-70 עד כ-90 שקלים. שעון קרמי עם עיטורי זהב ורוד של אן קליין ברשת אימפרס ב-729 שקלים. השעונים של חברת טי אנד איי, יבואנית CASIO במותגים G-SHOCK, BABY-G, בטווח מחירים של 636 עד 1129 שקלים. תיק לבן גדול ואלגנטי במותג צ'רלס אנד קיית' ב-400 שקלים. ואת המגע האחרון להופעה כולה מעניקים משקפי השמש במסגרת הצחורה של רייבאן.

 

 

 

 גולברי צילום: ניר יפה