מנהל בית"ר ירושלים: כיפה במגרש? לא רואה בזה בעיה

שחקן בית"ר ירושלים חגג אמש את השער שכבש מול בני סכנין באמירת שמע ישראל כשכיפה על ראשו. מנכ"ל הקבוצה הגיב לטענות כאילו מדובר בהתגרות ואנר: "בכל העולם מביאים פן דתי לכדורגל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/01/17 18:19 כח בטבת התשעז

כיבוש שערים הם דבר שבשגרה במשחקי כדורגל. חבישת כיפה ואמירת שמע ישראל, מעט פחות. מנכ"ל בית"ר ירושלים יוצא להגנת שחקן קבוצתו שחגג כיבוש שער בדרכו המקורית.

חלוץ בית"ר ירושלים איתי שכטר, כבש אמש (ד') באיצטדיון טדי את אחד השערים שהובילו את קבוצתו לשלב רבע הגמר בגביע המדינה. מיד לאחר שהכדור נחת ברשת, רץ שכטר לכיוון הקהל הירושלמי וביקש מאחד האוהדים כיפה, אותה הניח על ראשו ואמר 'שמע ישראל'.

המהלך עורר תגובות מעורבות כשהמתנגדים טענו שמדובר בהתגרות, בטח כשהקבוצה היריבה היתה בני סכנין מהמגזר הערבי. מנכ"ל בית"ר ירושלים, משה דמאיו, חושב אחרת ובראיון היום אמר: "זה היה משהו ספונטני. אני לא ראיתי בזה משהו קיצוני". לדבריו המעשה של שכטר אינו חריג בנוף הכדורגל העולמי, "במשחקי כדורגל בכל העולם אנחנו רואים מוסלמים ונוצרים שמביאים פן דתי לכדורגל אז ככה שלא ראיתי בזה משהו יוצא דופן".

אין זו הפעם הראשונה שחלוץ הצהובים נוהג בדרך דומה. לפני כשבע שנים, לאחר שכבש שער לזכות קבוצתו דאז הפועל ת"א, שניצחה קבוצה אוסטרית על אדמת אוסטריה, הוא שלף מגרבו כיפה אדומה וחגג עימה את כיבוש השער.