יעלון: השתמשנו בפסיקותיו של הרב גורן במבצע צוק איתן

שר הביטחון, נשיא המדינה, הרב הראשי דוד לאו והרבצ"ר רפי פרץ השתתפו באזכרה לזכר הרב שלמה גורן בגבעת התחמושת. הרב פרץ: "במבצע צוק איתן שאלתי את עצמי מה היה הרב גורן עושה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/11/14 19:17 כד בחשון התשעה

יעלון: השתמשנו בפסיקותיו של הרב גורן במבצע צוק איתן
מארק ניימן, לעמ, צילום: מארק ניימן, לעמ

בגבעת התחמושת בירושלים נערכה הערב אזכרה לציון עשרים שנה לפטירת הרב שלמה גורן, הרב הראשי הראשון לצה"ל, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון משה (בוגי יעלון), הרב הראשי דוד לאו, הרב הצבאי הראשי רפי פרץ ורבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן.

בנאומו, ציין הנשיא כי "כלוחם, היה לרב גורן את האומץ להכריע. עקרונותיו אלה של הרב גורן, היכולת להכריע, החובה להכריע, והמחויבות שלו לשמור על עם אחד עם צבא אחד, חייבים להיות נר לרגלינו גם היום גם ובעיקר, כאשר מתלהטות הרוחות בוויכוחים השונים הנוגעים לסוגיות דת ומדינה”.

"חכמינו אמרו, כי אין עושים נפשות לצדיקים, דבריהם הם זיכרונם. במקרה של הרב גורן, פסיקותיו, והחיים אותם הציל בזכות הכרעותיו, הם הם, זיכרונותיו הטובים ביותר. עשרים שנה ללכתו ודמותו חסרה לנו", הוסיף ריבלין.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון סיפר כי "צה"ל הסתמך על קביעות הרב גורן על מנת לקבוע את מותם של אורון שאול והדר גולדין במבצע צוק איתן". לדבריו, “נעשה הכל כדי להחזיר את גופותיהם של השניים לישראל".

גם הרב הצבאי הראשי רפי פרץ סיפר על עבודתו במבצע צוק איתן לאור פסיקותיו של הרב גורן. "שאלתי את עצמי מה הרב גורן היה עושה. הוא המרא שאתרא של הרבנות הצבאית".